Zoeken Vraag het forum

Betrouwbaarheid hiv test

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Rickery

Hallo john
    Na een travo bezoek op de amsterdamse wallen zorgen gemaakt over hiv,
    Heb me na 38 dagen laten testen via de huisarts en na 52 dagen via soapolionline.nl met een labo test.
    Allebei negatief. Moet ik me eigen nogmaals laten testen ? Of kan ik het afsluiten ?

Dacht dat ik het voor mezelf wel kon afsluiten na 52dagen maar lees op internet ook verhalen van pas na 3 maanden uitsluiten.

Hopelijk kan u mij gerust stellen alvast bedankt

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat kun je dan uitsluiten

Reageren
    Rickery

Oke bedankt

Vanaf hoeveel dagen/weken kun je een hiv besmetting uitsluiten volgens jou ?

Reageren
    John (moderator)

Vanaf 6 weken

Reageren
    Rickery

Oke dat is goed nieuws, hoe komt het dat onderanderen

Soaaids.nl
    Thuisarts.nl

3 maanden zeggen voor 100% zekerheid ?

Ben er nog over na aan het denken om nu (3maanden na risico) als nog n keer te testen. Op een of andere manier kan ik het niet afsluiten na 52 dagen. Maar aan de andere kant denk ik ook wel dat het na 7,5 week klaar moet zijn.
    Denk misschien dat ik beter dat geld aan iets leuks uit kan geven ipv weer een test.

Raadt u zoiezo niet aan om na 3 maanden nog te testen ?

Alvast bedankt

Reageren
    Rickery

Maar het komt denk ik ook omdat ik iets heb gedaan wat ik eigenlijk niet had gewilt met drank op. Ben er van geschrokken, hopelijk kan ik binnekort wat rust vinden

Reageren
    John (moderator)

3 maanden komen van een oude richtlijn van de WHO. Dat is een regel die voor alle landen van de Wereld geldt. Er zijn namelijk nog landen waar niet de laatst beschikbare tests worden gebruikt. Voor de testen die hier worden gebruikt zou 6 weken voldoende zijn

Reageren
Reageer op: Betrouwbaarheid hiv test
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.