- Gerard29 december 2019 om 11:43
John,
ik lees in verschillende topics wat tegenstrijdigheden als het om de invloed van antibiotica op een hiv-test gaat.
heeft dit nu wel of geen invloed?
heb een antibiotica kuur gehad. En ben 8 weken daarna negatief getest door de ggd. 4 weken later ook weer negatief via een sneltest bij stadskliniek.
is dit betrouwbaar?
12 reactiesReagerenJohn (moderator)
29 december 2019 om 16:08Antibiotica kan invloed op de test hebben. Maar dan wel tijdens het gebruik van de antibiotica of binnen 1 week na gebruik. Maar niet na 8 weken.
ReagerenGerard29 december 2019 om 16:30Oké,
In andere topics zeg je namelijk dat het geen invloed kan hebben omdat hiv een virale infectie is en antibiotica alleen invloed heeft op een bacteriële infectie.
hoe dan ook, ik heb 8 weken na de kuur getest. Kan dit nog enige invloed hebben? Of zit ik helemaal safe zo?
maak me nu onbewust toch weer zorgen…
ReagerenGerard29 december 2019 om 16:32Overigens Vertelde de arts bij stadskliniek dat een antibiotica geen invloed heeft op de uitslag.
weet nu niet meer wat ik moet geloven
ReagerenJohn (moderator)
29 december 2019 om 16:34Het hangt een beetje van de antibiotica af
Reageren
Dat heeft absoluut geen invloed meer op de test .Gerard29 december 2019 om 16:35Oké, dus niet meer testen en afsluiten nu?
ik heb na die periode namelijk ook nog een sneltest gedaan (14 weken)
dit is tevens 14 weken na de antibioticakuur
ReagerenJohn (moderator)
29 december 2019 om 16:49Niet meer testen en afsluiten
ReagerenGerard30 december 2019 om 09:23Oké, dan laat ik mijzelf niet meer testen.
dus die antibioticakuur kan op 8 weken geen invloed meer hebben op de testuitslag?
ook niet vertraagd of iets dergelijks?zit namelijk met de gedachte dat de kuur misschien de opsporing van antigenen of antistoffen uitstelt.
maar volgens u zou de antibioticakuur na 8 weken helemaal niks meer van invloed kunnen zijn voor de test toch?
ReagerenA30 december 2019 om 15:03vraagje in het geval je bij iemand antibiotica zalf heb aangebracht
meerdere dagen achter elkaar Paar keer per dag dus crème zat steeds voor korte tijd op je vingers
kan dat kwaad ivm hiv test?
ReagerenJohn (moderator)
30 december 2019 om 18:17Nee
ReagerenJohn (moderator)
30 december 2019 om 18:24Totaal geen invloed !
ReagerenKim15 december 2025 om 10:37Woensdag heb ik een hivtest gedaan en die was negatief maar maandag was mijn antibioticakuur aan het einde van de dag afgelopen. Ik had Amox glavilaarzuur zoiets gehad. Is de test nu wel echt goed?
ReagerenAnoniem15 december 2025 om 17:35De antibiotica beïnvloedt de hiv test niet.
Reageren