Zoeken Vraag het forum

Antibiotica

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Gerard

John,

ik lees in verschillende topics wat tegenstrijdigheden als het om de invloed van antibiotica op een hiv-test gaat.

heeft dit nu wel of geen invloed?

heb een antibiotica kuur gehad. En ben 8 weken daarna negatief getest door de ggd. 4 weken later ook weer negatief via een sneltest bij stadskliniek.

is dit betrouwbaar?

12 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Antibiotica kan invloed op de test hebben. Maar dan wel tijdens het gebruik van de antibiotica of binnen 1 week na gebruik. Maar niet na 8 weken.

Reageren
    Gerard

Oké,

In andere topics zeg je namelijk dat het geen invloed kan hebben omdat hiv een virale infectie is en antibiotica alleen invloed heeft op een bacteriële infectie.

hoe dan ook, ik heb 8 weken na de kuur getest. Kan dit nog enige invloed hebben? Of zit ik helemaal safe zo?

maak me nu onbewust toch weer zorgen…

Reageren
    Gerard

Overigens Vertelde de arts bij stadskliniek dat een antibiotica geen invloed heeft op de uitslag.

weet nu niet meer wat ik moet geloven

Reageren
    John (moderator)

Het hangt een beetje van de antibiotica af
    Dat heeft absoluut geen invloed meer op de test .

Reageren
    Gerard

Oké, dus niet meer testen en afsluiten nu?

ik heb na die periode namelijk ook nog een sneltest gedaan (14 weken)

dit is tevens 14 weken na de antibioticakuur

Reageren
    John (moderator)

Niet meer testen en afsluiten

Reageren
    Gerard

Oké, dan laat ik mijzelf niet meer testen.

dus die antibioticakuur kan op 8 weken geen invloed meer hebben op de testuitslag?
    ook niet vertraagd of iets dergelijks?

zit namelijk met de gedachte dat de kuur misschien de opsporing van antigenen of antistoffen uitstelt.

maar volgens u zou de antibioticakuur na 8 weken helemaal niks meer van invloed kunnen zijn voor de test toch?

Reageren
    A

vraagje in het geval je bij iemand antibiotica zalf heb aangebracht

meerdere dagen achter elkaar Paar keer per dag dus crème zat steeds voor korte tijd op je vingers

kan dat kwaad ivm hiv test?

Reageren
    John (moderator)
    John (moderator)

Totaal geen invloed !

Reageren
    Kim

Woensdag heb ik een hivtest gedaan en die was negatief maar maandag was mijn antibioticakuur aan het einde van de dag afgelopen. Ik had Amox glavilaarzuur zoiets gehad. Is de test nu wel echt goed?

Reageren
    Anoniem

De antibiotica beïnvloedt de hiv test niet.

Reageren
Reageer op: Antibiotica
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.