- Nienke5 juli 2018 om 14:13
beste,
ik ben op vakantie en heb hier helaas een keelontsteking gekregen. Nu heb ik een antibiotica van de dokter hier gekregen. Foto van het doosje in de bijlage.
nu is mijn vraag:
1. Heeft deze antibiotica invloed op het gebruik van de anticoncetiepil?
2. Kan er alcohol genuttigd worden tijdens het nemen van deze antibiotica?
ik heb de nederlandse versie van de bijsluiternopgezocht en hier staan voor deze vragen geen antwoord erin.
Ik hoop op een spoedig antwoord!
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
5 juli 2018 om 14:24Het medicijn heeft geen invloed op de werking van de pil. Het is beter om er geen alcohol bij te gebruiken.
ReagerenNienke5 juli 2018 om 15:58Maar 2 wijntjes bijvoorbeeld kan geen kwaad? Aangezien ik op een festival zit en het zonde vind om alle drank die er is helemaal niet te nuttigen….
ReagerenJohn (moderator)
5 juli 2018 om 17:37Dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten….
ReagerenCatootje5 juli 2018 om 18:40Bij een keelontsteking zal je weerstand toch al minder zijn. Gebruik van alcohol werkt dan niet bepaald gunstig en het zorgt voor het vrijmaken van histamine in je lichaam. Ook pilgebruik vermindert je weerstand. zo zorgt het onder andere voor een tekort aan zink; een stofje dat belangrijk is voor je weerstand.
ReagerenPeter7 juli 2018 om 04:11werkzame stof: Amoxicilline
Het is een vorm van anti-biotica vergelijkbaar met penicilline.Er zijn geen beperkingen v.w.b. zwangerschap of alcoholgebruik.
Reageren