Zoeken Vraag het forum

Symptomen maar negatieve test

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Bob

Als je op 10,5 weken na risico contact symptomen van HIV ervaart ( extreme vermoeidheid, lusteloos, nachtzweten, spierpijn, lichte koorts, keelpijn en droge hoest) en je laat u dan op 12 weken ( 84 dagen testen ) en de test komt negatief terug kan je er dan vanuit gaan dat de symptomen niets met hiv hebben te maken of is de periode tussen de symptomen en de test te klein?

11 reacties
    Reageren
    Anoniem

Geen hiv dus

Reageren
    John (moderator)

Daar kun je dan inderdaad van uitgaan. 12 weken een negatieve test = GEEN HIV

Reageren
    Bob

Dus een nieuwe test op bv 20 weken moet niet?

Reageren
    John (moderator)

Nergens voor nodig.

Reageren
    Bobb

Bedankt!

Reageren
    Bert

Ik heb 3 negatieve HIV testen gehad op 41,62 en 82 dagen.
    De dokter vertelde me dat ik er vanuit mag gaan, dat ik geen HIV heb.

Ik vraag me enkel af hoe het dan komt dat ik nog steeds klachten heb, dit gaat van rode huid, vermoeidheid en pijn in de nek, slikproblemen. Precies of er is iets gezwollen op deze plaats maar weet niet wat. ik voel wel een dikke bol naast de spier bij de slokdarm, en ook op mijn nek, wat op een gezwollen lymfeklier kan wijzen, maar ben hiervan niet zeker.
    Ik probeer het me zo weinig mogelijk aan te trekken, aangezien de arts zei dat de test zeer betrouwbaar is, samen met de 3 negatieve testen. ik heb geen geslachtsgemeenschap meer gehad dus ben ook niet meer blootgesteld aan een mogelijk risico. Buiten eigen “sperma ” maar je kan niet besmet worden door eigen sperma als je negatief bent denk ik dan?

Ook heb ik hier gelezen dat de test eigenlijk op 6 weken al met zeer hoge zekerheid kan zeggen of je HIV hebt of niet. Toch schrijft men voor dat een HIV test pas 99,9% uitsluitsel geeft na 90 dagen. Zou het kunnen dat ik op 80 dagen negatief getest wordt en dat deze dan 11 dagen later ineens naar positief zou veranderen?

Er zijn wat verhalen op het internet dat sommige mensen tot wel 6 maand nodig hebben vooraleer ze genoeg antibodies gemaakt hebben, dat dan pas door de testen wordt gezien.
    Zou dit eventueel bij mij kunnen gebeuren of is dit enkel bij een specifieke groep aan mensen dat dit voorkomt?

alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen!

Reageren
    John (moderator)

“Zou het kunnen dat ik op 80 dagen negatief getest wordt en dat deze dan 11 dagen later ineens naar positief zou veranderen?” Het antwoord is kort en simpel: NEE

Reageren
    Bert

Bedankt John! Dus uw lichaam zou tegen 80 dagen al genoeg antilichamen gemaakt moeten hebben tegen het virus moest ik dit in mij hebben gehad? hoe komt dan dat dit bij andere mensen tot wel 6 maanden kan duren? of dit zijn dan eerder fabeltjes?

Reageren
    Bert

Laatste vraag, dus ik mag er echt van uitgaan dat mijn dokter gelijk heeft dat ik geen HIV heb en dat de symptomen dan van iets anders afkomstig zijn?

Reageren
    John (moderator)

Het lichaam maakt na 2 weken reeds antistoffen aan. Je dokter heeft gelijk hoor.

Reageren
    Bert

Oke bedankt! alvast een fijn weekend!

Reageren
Reageer op: Symptomen maar negatieve test
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.