- Dom11 mei 2019 om 00:33
Beste john,
8,5 weken geleden heb ik onveilig (vaginaal ) sexueel contact gehad met een dame. Ze vertelde me dat ze nog getest was geweest en dat ze op alles negatief was bevonden maar wou voor de zekerheid mezelf ook laten testen. Hierdoor heb ik exact 6 weken na de daad me laten testen op HIV en andere soa’s. De testen bleken allemaal negatief. Maar een paar dagen voor ik de bloedtest ging doen kreeg ik uitslag op armen,benen en buik. Aets vertelde dat het kwam door het warme weer en zei dat de huid gwoon wat aan het “ontsteken” was. Maar nu blijkt dit eczeem te zijn uit eigen ondervinding. Had er als kind veel last van maar de laatste 10j is dit helemaal weg geweest. Aangezien het nu 2,5 weken later is en de uitslag niet weg is maar verergerd, en ook in mijn aangezicht begint op te komen. Begin ik me toch wel zorgen te maken of dit een teken zou zijn van HIV of zou het echt kunnen zijn dat de eczeem is terug opgekomen door de stressvolle weken?
Zowiso heb ik een afspraak gemaakt bij de huisarts om bij 9 weken na risico contact opnieuw bloed te laten afnemen en te testen, het zou me verbazen dat de test nu wel positief aangeeft, aangezien mijn arts uitdrukkelijk zei dat ik me geen zorgen moest maken bij de HIV test na 6 weken. Aangezien deze zeer betrouwbaar is?
Maar door de toenemende eczeemklachten begin ik tlch te twijfelen…
Hopelijk heb jij hier eventueel een verklaring voor?
Alvast bedankt!
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
11 mei 2019 om 00:40Dat heeft met HIV niks te maken. Als het van HIV was geweest, had je dus een positieve HIV test moeten hebben
ReagerenDom11 mei 2019 om 00:43Zijn de testen vandaag de dag zo betrouwbaar dat als je 2 dagen voor uw bloedonderzoek klachten hebt, dat deze dan aantoonbaar zijn moesten ze met een soa/ziekte te maken hebben?
ReagerenJohn (moderator)
11 mei 2019 om 15:31Ja
Reageren