mijn echtgenote

Beste,

Uit mijn vorige topic heb ik vermeld dat ik terug chlamydia heb nu de vorige keren werd mijn echtgenoten gewoon behandeld.

Deze keer waren wij beide van mening om dit toch eens te laten testen.

Nu lees ik op het briefje van de huisarts Neisseria Gonorrhoeae.

Dit is toch een andere familie dan die van Chlamydia of ben ik fout?

Als het briefje fout is dan moet ik / mijn echtgenote morgen dringend terug naar de huisarts om dit te laten rechtzetten.

alvast bedankt voor de info

KOen

Reageren

Dat is geen chlamydia...maar gonorroe...

Reageren

Beste,

bedankt voor uw antwoord. Al goed dat ik zie. Dus de huisarts is fout geweest en dient het briefje aan te passen. Zo heeft het geen zin om de urine van mijn echtgenote af te geven.

bedankt

mvg Koen

Reageren

Beste,

de huisarts had zich inderdaad vergist. hij heeft wel zijn verontschuldiging aangeboden.

toch is dit fout nr 3 op een paar maanden tijd.

mvg KOen

Reageren

Beetje slordig van de HA

Reageren

beste,

Dat vinden wij ook. Tevens heeft hij geen richtlijnen gegeven wat betreft enig sexueel contact na de kuur. Uit hetgeen ik nu weet is de 7-10 van "onthouding" belangrijk voor het herstel van de slijmvliezen.

Verder sprak hij mij wel aan over nacontrole. Echter wat ik uit de richtlijnen van de GGD en saopoli kan afleiden is bij een goede behandeling dit niet nodig. rekeninghoudend met enerzijds het ontbreken van klachten en anderzijds de incubatieperiode van 3 weken.

Reageren

Het is een beetje verwarrend, als je meerdere topics gelijktijdig doet over hetzelfde onderwerp...

In principe zou een nacontrole niet nodig zijn, behalve bij persisterende of terugkerende klachten. Maar dan niet eerder dan 3 weken na de kuur.

Reageren

Beste,

Het klopt. mijn verontschuldiging hiervoor. Wel bedankt voor dit antwoord.

in dit topic ging het foute briefje voor controle van chlamydia;

de laatste vraag over chlamydia natest had ik het andere topic moeten staan.

mvg Koen

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: mijn echtgenote

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe