- Onderzoeker14 december 2018 om 14:27
Hallo allemaal,
Zoals jullie allen weten zitten we allemaal enorm in de stress. Hierdoor wil ik dit bericht schrijven. Tandor of Kep kunnen jullie dit goedkeuren?
1. TESTEN GAAT BOVEN SYMPTOMEN.
Iedereen heeft door de stress allerlei symptomen die gelinkt worden aan Hiv. Echter testresultaten gaan boven symptomen, dus ga je zelf testen!
2.Windowperiod
De Who richtlijnen zijn geschreven voordat er 4gen testen waren. Europese experts zeggen meestal na 4weken is het betrouwelijk. In Nederland zijn we voorzichtiger en houden we 6 weken aan als hoog betrouwbaar. Dus een test na 4-6 weken is al zeer hoopgevend.
3. Niemand na 6 weken positief.
Er is met de nieuwe tests nog nooit iemand na 6 weken negafief getest die hierna nog veranderde in positief.
4. Kans Oraal Vaginaal Anaal.
Kans bij Oraal contact is zeer klein in Engelse termen zero to negotible. Bijna kansloos. Vaginaal eenmalig is ook klein kans. Alhoewel meer dan Oraal. Anaal is de meest risicovolle.
5. Test na 8 weken
Test na 8 weken is voor 99,99999 betrouwbaar. 100% bestaat immers niet!!
6. Na 6 weken nogmaals testen.
Hoeft eigenlijk niet enkel voor je eigen rust.
Tandor klopt dit allemaal?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
15 december 2018 om 00:55“De Who richtlijnen zijn geschreven voordat er 4gen testen waren.” Deze klopt niet helemaal. De WHO richtlijnen zijn voor mondiaal gebruik. Dus eigenlijk voor alle landen ter wereld. Niet in alle landen worden 4de gen testen gebruikt
ReagerenOnderzoeker15 december 2018 om 02:24Dank Tandor voor het corrigeren. De overige regels kloppen wel neem ik aan?
Mensen worden een beetje gek van al die termijnen. Ik heb me suf gezocht op allerlei bronnen.
Waar men de mist in gaat is het volgende denk ik:
Het klopt inderdaad dat het 3maanden kan duren voor het maken van ANTISTOFFEN.
De meeste mensen maken deze veel eerder rond 4weken al aan. Na 6 weken meer dan 99%.
Echter de combotesten zoeken ook op ANTIGENEN. Deze zijn zeker na 1 maand aantoonbaar met een test.
Iemand die dus geen antigenen heeft, kan geen antistoffen hebben, omdat Antigenen de eiwit van de virus zijn.
Klopt dit?
ReagerenJohn (moderator)
16 december 2018 om 00:51Je bent het wiel opnieuw aan het uitvinden. Dat heeft toch allemaal geen zin zo.
Reageren
Het duurt geen 3 maanden voordat er antistoffen worden aangemaakt. Het virus draagt zelf antigenen bij zich die in het lichaam worden losgelaten en die zijn in principe binnen 2 weken al op te sporen. En zonder antigenen geen antistoffen