Zoeken Vraag het forum

Hiv of niet

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • John (moderator)

Ik ben zelf geen voorstander van DHZ HIV testen. Het risico op fouten is aanwezig. De zelftesten kunnen pas vanaf 3 maanden na het contact worden gebruikt en er zal altijd een controletest gedaan moeten worden. Je betaald dan in feite 2 x een test.. Als bij 6 weken een test bij de GGD of de huisarts laat doen, ben je er in een keer vanaf.
    https://aidsfonds.nl/hiv-aids/testen/waar#tt
    https://aidsfonds.nl/nieuws/hiv-zelftests-in-de-apotheek

M

ook die imsti hiv sneltest waar ik van gehoord heb die zou wel goed zijn.

Reageren
    M

vraagje Nog na hoeveel weken kan men test doen. Ik hoorde al Na 4 weken klopt dit en is deze dan betrouwbaar. Want de 1 zegt 3 maanden de andere 4 weken wat is het nou echt het is voor mij nu bijna 5 week geleden en zou graag nu willen weten of ik heb of niet.

Reageren
    John (moderator)

Ook voor die test geldt hetzelfde.

Reageren
    John (moderator)

In principe kun je vanaf 4 weken testen. Maar dan moet er wel nog een controletest worden gedaan. Beter is om bij 6 weken te testen.

Reageren
    M

heb al

test gedaan en uitslag kon niet langer wachten. 3 dagen eerder dan 6 weken. Gedaan bij soa poli uitlag ik heb geen hiv infectie. Ga nooit meer zo dom doen ben dit keer echt geschrokken en bang dus voor mij niet meer gezien.

Reageren
Reageer op: Hiv of niet
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.