Zoeken Vraag het forum

HIV of niet

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo, nu iets meer dan 4 weken geleden met name op 18 juli had ik seksueel contact met man, ben zelf een man. We hebben gepijpt zonder condoom, klein beetje geneukt MET condoom en ook nog wat gevingerd. Nu heb ik sinds dag of 2 wat last van diarree en buikpijn anders niks zou da teken zijn van HIV ben echt bang!

18 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Diarree en buikpijn lijkt toch eerder op een buikgriepje.

Of je een soa hebt opgelopen door het onbeschermd pijpen zal alleen vastgesteld kunnen worden door een soatest. Ga dus even naar je huisarts en laat een test doen,. Dan weet je het in ieder geval zeker.

Reageren
    Anoniem

Dus geen HIV?

Reageren
    John (moderator)

Dat zijn geen klachten die de eerste weken bij een hiv infectie horen.

Maar 100% zekerheid krijg je alleen door een test.

Reageren
    Anoniem

Hoelang moet je wachten met de test geeft dat al zin na 4 weken

Reageren
    John (moderator)

Ja, dat geeft zeker zin. Je kunt eerder testen. Mocht het zo zijn dat HIV wordt vastgesteld kan gelijk met een behandeling worden gestart. Het is wel zo dat je pas na 12 weken met zekerheid kunt zeggen of er daadwerkelijk sprake is van HIV als eerdere testen negatief zouden zijn.

Buiten een HIV infectie kun je natuurlijk ook nog andere soa’s oplopen door orale seks.

Reageren
    Anoniem

Dus is er toch kans op hiv?

Reageren
    John (moderator)

Ik kan je geen garantie geven dat je geen HIV infectie hebt opgelopen.
    Dat hangt van het contact af dat je hebt gehad. Ik acht de kans niet groot. Maar helaas ook niet onmogelijk

Reageren
    Anoniem

We hebben gewoon gepijpt zonder en geneukt met condoom is alles

Reageren
    John (moderator)

Ook van pijpen zonder kun je soa’s krijgen.

Maar dat bedoelde ik eigenlijk niet. De vraag is of de man in kwestie tot de risico groep behoort. Homoseksuele mannen met veel wisselende contacten.

Reageren
    Anoniem

We hebben al ruzie gemaakt erover, hij zegt dat ie zich 6 maanden terug eeft late testen en dat negatief was, maar wel dat hij in die 6 maand en nu nog 1 vent heeft afgetrokken en anders niks dus ja

Reageren
    John (moderator)

Echt zekerheid kun je maar op een manier krijgen. Laat een test doen bij de huisarts.

Reageren
    Anoniem

Ik maak me vooral zorgen omdat ik buikpijn en diarree heb beetje vandaar maar dus dat zijn geen klachten die er echt bijhoren?

Reageren
    Anoniem

Nee, hoge koorts en opgezette lymfeklieren zijn symptomen van HIV. Kans dat je van pijpen HIV oploopt is ZEER klein. Tenzij hij in je mond is klaargekomen en je een wond heb zo groot als een 2 euro cent.

Reageren
    John (moderator)

als je net besmet bent kun je verschijnselen krijgen die lijken op griep: koorts, algehele malaise of huiduitslag
    gevorderde hiv-infectie: vermoeidheid, gewichtsverlies, koorts, nachtzweten, diarree, kortademigheid, huiduitslag.

Even ter correctie op de vorige schrijver:
    Ook voorvocht kan een HIV besmetting veroorzaken. En een wond als 2 eurocent is niet correct.
    Als hiv via lichaamsvochten(bloed, sperma en voorvocht, vaginaal vocht en moedermelk) in contact komt met iemands bloedbaan of slijmvliezen, is er kans op een hiv-infectie. Het gaat in dit geval om de slijmvliezen in de mond, anus, vagina en op de penis. De kans is klein, maar helaas niet uitgesloten.

Jouw klachten passen daar in ieder geval niet bij.

[size=2]bron: aidsfonds.[/size]

Reageren
Reageer op: HIV of niet
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.