- Anoniem15 augustus 2014 om 14:28
Hallo, nu iets meer dan 4 weken geleden met name op 18 juli had ik seksueel contact met man, ben zelf een man. We hebben gepijpt zonder condoom, klein beetje geneukt MET condoom en ook nog wat gevingerd. Nu heb ik sinds dag of 2 wat last van diarree en buikpijn anders niks zou da teken zijn van HIV ben echt bang!
18 reactiesReagerenJohn (moderator)
15 augustus 2014 om 15:10Diarree en buikpijn lijkt toch eerder op een buikgriepje.
Of je een soa hebt opgelopen door het onbeschermd pijpen zal alleen vastgesteld kunnen worden door een soatest. Ga dus even naar je huisarts en laat een test doen,. Dan weet je het in ieder geval zeker.
ReagerenAnoniem15 augustus 2014 om 17:18Dus geen HIV?
ReagerenJohn (moderator)
15 augustus 2014 om 18:12Dat zijn geen klachten die de eerste weken bij een hiv infectie horen.
Maar 100% zekerheid krijg je alleen door een test.
ReagerenAnoniem15 augustus 2014 om 18:24Hoelang moet je wachten met de test geeft dat al zin na 4 weken
ReagerenJohn (moderator)
15 augustus 2014 om 18:38Ja, dat geeft zeker zin. Je kunt eerder testen. Mocht het zo zijn dat HIV wordt vastgesteld kan gelijk met een behandeling worden gestart. Het is wel zo dat je pas na 12 weken met zekerheid kunt zeggen of er daadwerkelijk sprake is van HIV als eerdere testen negatief zouden zijn.
Buiten een HIV infectie kun je natuurlijk ook nog andere soa’s oplopen door orale seks.
ReagerenAnoniem15 augustus 2014 om 19:28Dus is er toch kans op hiv?
ReagerenJohn (moderator)
15 augustus 2014 om 19:32Ik kan je geen garantie geven dat je geen HIV infectie hebt opgelopen.
Reageren
Dat hangt van het contact af dat je hebt gehad. Ik acht de kans niet groot. Maar helaas ook niet onmogelijkAnoniem15 augustus 2014 om 19:34We hebben gewoon gepijpt zonder en geneukt met condoom is alles
ReagerenJohn (moderator)
15 augustus 2014 om 19:37Ook van pijpen zonder kun je soa’s krijgen.
Maar dat bedoelde ik eigenlijk niet. De vraag is of de man in kwestie tot de risico groep behoort. Homoseksuele mannen met veel wisselende contacten.
ReagerenAnoniem15 augustus 2014 om 19:42We hebben al ruzie gemaakt erover, hij zegt dat ie zich 6 maanden terug eeft late testen en dat negatief was, maar wel dat hij in die 6 maand en nu nog 1 vent heeft afgetrokken en anders niks dus ja
ReagerenJohn (moderator)
15 augustus 2014 om 19:47Echt zekerheid kun je maar op een manier krijgen. Laat een test doen bij de huisarts.
ReagerenAnoniem15 augustus 2014 om 19:51Ik maak me vooral zorgen omdat ik buikpijn en diarree heb beetje vandaar maar dus dat zijn geen klachten die er echt bijhoren?
ReagerenAnoniem15 augustus 2014 om 20:22Nee, hoge koorts en opgezette lymfeklieren zijn symptomen van HIV. Kans dat je van pijpen HIV oploopt is ZEER klein. Tenzij hij in je mond is klaargekomen en je een wond heb zo groot als een 2 euro cent.
ReagerenJohn (moderator)
15 augustus 2014 om 22:20als je net besmet bent kun je verschijnselen krijgen die lijken op griep: koorts, algehele malaise of huiduitslag
gevorderde hiv-infectie: vermoeidheid, gewichtsverlies, koorts, nachtzweten, diarree, kortademigheid, huiduitslag.Even ter correctie op de vorige schrijver:
Ook voorvocht kan een HIV besmetting veroorzaken. En een wond als 2 eurocent is niet correct.
Als hiv via lichaamsvochten(bloed, sperma en voorvocht, vaginaal vocht en moedermelk) in contact komt met iemands bloedbaan of slijmvliezen, is er kans op een hiv-infectie. Het gaat in dit geval om de slijmvliezen in de mond, anus, vagina en op de penis. De kans is klein, maar helaas niet uitgesloten.Jouw klachten passen daar in ieder geval niet bij.
[size=2]bron: aidsfonds.[/size]
Reageren