- Koen3 maart 2018 om 15:37
Beste,
Wij vroegen ons iets af.
Aangezien wij tijdens het uitgaan veel mensen aan de drugs zien:
Stel nu dat mensen hetzelfde briefje delen om die drugs te snuiven, kan je zo dan makkelijk HIV overdragen?
Of is die kans toch eerder klein?Dank voor je antwoord!
Vriendelijke groeten,
Koen10 reactiesReagerenJohn (moderator)
3 maart 2018 om 16:52Zo kun je geen HIV overdragen
ReagerenAnoniem25 december 2018 om 15:12Beste Tandor,
Zou je ook even kunnen uitleggen waarom dat niet mogelijk is op deze manier?
Alvast bedankt!
ReagerenAnoniem25 december 2018 om 15:15Stel dat er bijvoorbeeld een klein beetje bloed vrijkomt in een neusholte bij het snuiven en je deelt deze briefjes.
ReagerenKep26 december 2018 om 00:39Zelfs al zou er bloed op zitten, dat is dan door de zuurstof vrijwel direct inactief. Daarnaast voor een overdracht is aardig wat bloed nodig hoor. Zelfs al zou je vers bloed in een spuit toegediend(in je aderen) krijgen met hiv, is de kans maar 1/300 dat je besmet raakt. Niet dat je Russische roulette moet spelen, maar je ziet nu misschien dat coke snuiven met het zelfde briefje etc geen risico is.
ReagerenJohn (moderator)
27 december 2018 om 01:15Zelfs dan is het niet erg waarschijnlijk om een HIV infectie op te lopen
ReagerenAnoniem27 december 2018 om 14:21Ik overdrijf dan waarschijnlijk wat. Ik zal mij er dan maar verder geen zorgen over maken?
Reageren
Denk dat het meer een angst is dan dat het realiteit zou kunnen zijn.Tim17 oktober 2025 om 17:04Hi goeienavond hoe zit het met Hep b c snuiven met eigen rietje maar stel je eens voor dat er bloed in het spul zit of iets degelijke is kans op overdracht
ReagerenAnoniem17 oktober 2025 om 17:11Je hebt je vraag nou al op drie plaatsen gesteld… dat heeft geen zin.
ReagerenTim17 oktober 2025 om 17:24Klopt helemaal
Reageren
Omdat ik de eerste op geen antwoord kreeg vandaar kunt u mij uitleggenAnoniem17 oktober 2025 om 17:45Omndat je geen antwoord kreeg? Denk je dat hier iemand zit te wachten op jouw vragen om binnen tien seconden een antwoord te geven?!
Reageren