Zoeken Vraag het forum

Cocaïne en HIV

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Koen

Beste,

Wij vroegen ons iets af.
    Aangezien wij tijdens het uitgaan veel mensen aan de drugs zien:
    Stel nu dat mensen hetzelfde briefje delen om die drugs te snuiven, kan je zo dan makkelijk HIV overdragen?
    Of is die kans toch eerder klein?

Dank voor je antwoord!

Vriendelijke groeten,
    Koen

10 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Zo kun je geen HIV overdragen

Reageren
    Anoniem

Beste Tandor,

Zou je ook even kunnen uitleggen waarom dat niet mogelijk is op deze manier?

Alvast bedankt!

Reageren
    Anoniem

Stel dat er bijvoorbeeld een klein beetje bloed vrijkomt in een neusholte bij het snuiven en je deelt deze briefjes.

Reageren
    Kep

Zelfs al zou er bloed op zitten, dat is dan door de zuurstof vrijwel direct inactief. Daarnaast voor een overdracht is aardig wat bloed nodig hoor. Zelfs al zou je vers bloed in een spuit toegediend(in je aderen) krijgen met hiv, is de kans maar 1/300 dat je besmet raakt. Niet dat je Russische roulette moet spelen, maar je ziet nu misschien dat coke snuiven met het zelfde briefje etc geen risico is.

Reageren
    John (moderator)

Zelfs dan is het niet erg waarschijnlijk om een HIV infectie op te lopen

Reageren
    Anoniem

Ik overdrijf dan waarschijnlijk wat. Ik zal mij er dan maar verder geen zorgen over maken?
    Denk dat het meer een angst is dan dat het realiteit zou kunnen zijn.

Reageren
    Tim

Hi goeienavond hoe zit het met Hep b c snuiven met eigen rietje maar stel je eens voor dat er bloed in het spul zit of iets degelijke is kans op overdracht

Reageren
    Anoniem

Je hebt je vraag nou al op drie plaatsen gesteld… dat heeft geen zin.

Reageren
    Tim

Klopt helemaal
    Omdat ik de eerste op geen antwoord kreeg vandaar kunt u mij uitleggen

Reageren
    Anoniem

Omndat je geen antwoord kreeg? Denk je dat hier iemand zit te wachten op jouw vragen om binnen tien seconden een antwoord te geven?!

Reageren
Reageer op: Cocaïne en HIV
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.