Zoeken Vraag het forum

Blijvende hoest na koorts

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Man 42 jaar

Ik ben in november 2 keer in een gay-club geweest. Daar heb ik mij laten pijpen, en ik heb zelf ook 2 keer een man gepijpt. Beide keren was het onbeschermd, en beide keren is de man klaargekomen in mijn mond. Nu kreeg ik tijdens de kerstvakantie een vrij heftige koortsaanval, met heftig nachtzweten. Ik had 39,9 graden koorts. Maar sinds de koortsaanval heb ik een blijvende hoest die de gehele dag maar doorgaat. Nu maak ik mij ongerust. Is dat terrecht?

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Daar kun je toch echt alleen maar zekerheid over krijgen als je een test laat doen. De kans op HIV is overigens wel erg klein

Reageren
    Man 42 jaar

Heeft het hoesten niets met een eventuele besmetting te maken? En hoe groot is de kans op een besmetting indien iemand klaar komt in de mond? Is het risico bij pijpen even groot als bij anale seks op een besmetting?

Reageren
    John (moderator)

dat hoesten heeft er niks mee te maken. He risico bij anale seks is vele malen groter

Reageren
    Man 42 jaar

Bedankt voor uw antwoord. Wat is uw gedachte, is de kans aanwezig op een besmetting? Of is dit met pijpen eigenlijk niet mogelijk?

Reageren
    John (moderator)

Ik kan niet zeggen dat er geen kans is, maar ze is dan wel heeeel erg klein

Reageren
    Man 42 jaar

Oké, het nachtzweten en de koorts kunt u niet direct relateren aan een besmetting?

Reageren
    John (moderator)

I.v.m. het lagere risico zou ik dat niet meteen linken.

Maar zoals ik al schreef:  Alleen een test kan duidelijkheid geven

Reageren
Reageer op: Blijvende hoest na koorts
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.