Zoeken Vraag het forum

Heftige koorts (39,6 graden)

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Mark

In oktober ben ik in een gayclub geweest (achteraf was het er zeer ranzig, en heb ik mij meermaals afgevraagd: wat heb ik er gedaan/gezocht).

Ik ben gepijpt, en ik heb zelf ook gepijpt. Beiden hebben wij elkaar klaar gepijpt, beiden zonder condoom. We zijn dus in elkaars mond klaar gekomen.

Nu, 8 weken later heb ik 39,6 graden koorts, en is mijn gehemelte ontstoken.

Ben ik een risicofactor, en hoe groot is de kans op een besmetting? Ik ben getrouwd, en mijn zoon is de afgelopen dagen geveld door de griep.

Ik hoop dat ik het ook heb, maar wat is jullie mening/advies?

Met vriendelijke groeten,

Mark

18 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het zou natuurlijk kunnen dat je gewoon een griep hebt. Maar een soa is ook niet uit te sluiten. Laat dus een soa test doen. HIV is niet zo heel waarschijnlijk

Reageren
    Mark

Hoi, fijn dat u zo snel reageert. Bedankt. Als ik terug reken dan is het meer 8 weken geleden. Is dat hoopvol?

Ik ben ontzettend angstig. Krijg je van overige SOA’s ook wel koorts?

Met vr. groeten,

Mark

Reageren
    John (moderator)

Een conversiegriep waarbij koorts optreedt, is er meestal bij 4-6 weken. Later dan 8 weken komt eigenlijk niet voor. Andere soa’s veroorzaken maar zelden koorts.

Reageren
    Mark

Uw woorden stellen mij wel gerust. Het was nogmaals in oktober, dus 9-10 weken terug.

Gaat de koorts dan ook nog gepaard met andere symptomen? Ik hoest, heb overal spierpijn en voel mij moe/futteloos.

Met vr. groeten,

Mark

Reageren
    John (moderator)

Dat zij toch gewoon griepklachten. Een conversiegriep, kent eigenlijk alleen maar hoge koorts en geen andere verkoudheidsverschijnselen.

Reageren
    Mark

Nogmaals mijn dank. Ik wil ook graag zeggen dat u hier goed werk verricht. Heb het forum eens goed doorgelezen. Veel mensen hebben vast veel baat bij uw woorden.

Vr. groeten Mark

Reageren
    John (moderator)

Dank je…

Reageren
    Mark

Goedemorgen Tandor, ik heb vannacht zeer slecht geslapen. Bovendien was ik vanmorgen zeiknat van het zweet. Het zal de verhoging en de angst zijn.

Mag ik u nog 1 ding vragen? Komt de converse griep m.b.t. HIV nooit samen met andere verkoudheidsverschijnselen?

Ik begon als eerste te hoesten, daarna kreeg ik overal spierpijn, en pas daarna volgde de koorts.

Kunt u mij vertellen of dit een griep- of HIV sympthoom is?

Vr. groeten Mark

Reageren
    John (moderator)

De conversie griep komt nooit met verkoudheidsverschijnselen. Je zoon heeft een verkoudheid/griep, dus het is dan niet zo raar dat jij dat ook krijgt. Je krijgt na 8 weken echt geen conversiegriep meer hoor.

Reageren
    Mark

Goedemorgen, fijn dat u weer zo snel reageert. Ik ben nu wel angstig, maar uw woorden bieden zoveel verlichting.

Ik wil u nogmaals bedanken, en wens u alvast een heel fijn weekend toe.

Groeten Mark

Reageren
    John (moderator)

Probeer je niet onnodig gek te maken. Ook voor jou een fijn weekend.

Reageren
    Mark
    1. Dankjewel!
    Reageren
    Mark

Hallo Tandor,

Sinds vanmorgen heb ik rode vlekken in zowel de halsstreek als het gedeelte rondom mijn oksels…

Is dit ook te verklaren?

Groeten Mark

Reageren
    John (moderator)

Ja hoor. Dat kan van de koorts zijn.

Reageren
Reageer op: Heftige koorts (39,6 graden)
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.