Zoeken Vraag het forum

Wanneer krijg je eventueel koorts?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Hans

Op 16 november heb ik onveilige sex met een man gehad.
    Sinds afgelopen dinsdag heb ik 6 dagen hoge koorts (boven de 39 graden) gehad.
    Vanaf vandaag zwakt het gelukkig iets af.
    Heb ook veel getranspireerd tijdens de afgelopen nachten.

Hoe veel tijd zit er gemiddeld tussen de besmetting en het ontstaan van de conversiegriep?
    Ik lees er namelijk zoveel verschillend dingen over op het internet.

12 reacties
    Reageren
    John (moderator)

De conversiegriep ontstaat in principe tussen 2 en 6 weken. Daarna in principe niet meer. Als je denkt een HIV infectie opgelopen te kunnen hebben, moet je een test laten doen

Reageren
    Hans

Ik kreeg het 6 weken en 4 dagen later. Is er dan nog wel kans dat dit een conversiegriep was?

Reageren
    John (moderator)

van 16 november tot 9 januari zijn volgens mij toch al nagenoeg 8 weken….en dan is het  niet erg waarschijnlijk

Reageren
    Hans

Goedemorgen, dat klopt, daar heeft u gelijk aan. De week ervoor voelde ik al dat ik verhoging had. Maar vanaf vorige week dinsdag had ik de hoge koorts. Het begon dus al iets eerder. Vandaar de 6 weken. Begrijp ik het goed dat je NA 6 weken nog wel de conversiegriep kunt krijgen, of had deze dan al eerder moeten beginnen?

Reageren
    John (moderator)

Doorgaans ontstaat die tussen 2-6 weken.
    En die gaat alrijd gepaard met hoge koorts en geen verhoging. En hoge koorts is dan > 39 graden

Reageren
    kep

Ten eerste: laat je nu testen. Dan weet je het zeker. Symptomen zeggen niets. Als je bij hiv symptomen krijgt, zijn het eigenlijk altijd meerdere symptomen tegelijk en meest voorkomende combinatie is:extreme keelpijn (zonder verkoudheidsverschijnselen zoals hoesten en/of snotterigheid, hoge koorts( meestal hoger dan 39) en huiduitslag(over het hele lichaam). Aangezien het een syndroom is komen de symptomen te gelijk en duren ze meestal een week. Wat is je risico geweest?

Reageren
    Hans

Hallo,

Ik had wel keelpijn, maar moest ook hoesten en was snotterig. Huiduitslag heb ik gelukkig niet gehad. Heb mezelf getempetatuurd, en het was 2 dagen boven de 39 graden. 1 keer 39,4 en 1 keer 39,5

Het risico is wederzijdse orale seks (man op man).
    Ken de man niet, en het is bij een eenmalig contact gebleven. Hij is wel klaargekomen in mijn mond. Omgekeerd trouwens niet.

Reageren
    John (moderator)

“keelpijn, maar moest ook hoesten en was snotterig” klinkt toch echt als een verkoudheidsvirus….

Reageren
    kep

Luister naar Tandor, dan heb je een verkoudheid opgelopen. Daarnaast is Orale seks überhaupt een heel klein risico.men vermoed dat de kans kleiner dan 1/10000 is bij ontvanger.(gene die pijpt) De mond bevat heel veel enzymen en bacteriën die hiv onschadelijk maken(hiv is erg fragiel) en er komt dan lucht bij die het onschadelijk maakt. Laat je testen, dan krijg je meteen zekerheid.

Reageren
    Hans

Bedankt Tandor en Kep. Het was echt zeer hoge koorts in combinatie met hoest en verkoudenheid. En blijkbaar behoren deze symptomen niet bij de conversiegriep. Hopelijk word ik nu iets rustiger. Nogmaals bedankt voor de reacties van jullie beiden.

Reageren
    kep

Zoals aangegeven zijn symptomen echt geen goede graadmeter voor hiv. Uit onderzoek bij hoge risico gevallen (anale of vaginale seks) die symptomen van hiv hebben, heeft nog geen 1% daarvan hiv. Daarin tegen hoeven er geen symptomen überhaupt te zijn na een risico.

Reageren
    Joris

heb 17 mei seks gehad met een prostituee, daarbij kwam ze op me waar haar vagina met eikel had geraakt nu ben ik ziek sinds vandaag zweterig koorts en hoofd pyn laatste onveilige sex was 16 november na 4 weken negatief getest ik durf niet nogmaals te testen wie kan al de vragen beantwoorden aub zou me goed doen aub aub aub pppff

groetjes Lil J

Reageren
Reageer op: Wanneer krijg je eventueel koorts?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.