- Lara17 december 2017 om 22:34
Hoi,
Ik heb een maand geleden onveilige seks gehad met een jongen. Nu hoor ik van mensen dat zijn ex (het is nu 4 maanden uit) hiv heeft. Ik weet dus niet of dit een roddel is (er wordt veel geroddeld namelijk) of niet.
We hebben 2 uur lang seks gehad maar hij is niet klaargekomen,nu ben ik wel bang dat ik misschien hiv heb opgelopen want na de seks bloedde ik ook een beetje. Ik heb nu ook soms last van netelroos en net van een paar kleine rode puntjes op mijn been die jeukte. Ik ga dinsdag een soa test doen maar ben heel bang want ik ben pas 17 jaar oud.
Hoe groot is de kans dat ik het zou hebben als hij dus hiv heeft2 reactiesReagerenJohn (moderator)
17 december 2017 om 23:17Als hij HIV zou hebben dan is er wel een kans. Ga naar de huisarts of de GGD en laat dan een test doen
Reagerenkep18 december 2017 om 11:36Hoe oud is de jongen en zijn ex? Ik neem aan dat je een vrouw bent? In dat geval (jij vrouw en alleen vaginale seks) is de kans überhaupt erg klein. Daarnaast vermoed ik dat die ‘ex’ geen hiv heeft, of ze moet een heroïne / crack junk zijn die naalden deelt of veel sex(en vooral anaal) gehad heeft met iemand die hiv heeft. (er zijn niet veel vrouwen en hetero mannen met hiv) neemt allemaal niet weg dat het verstandig is om te testen en vanaf ny altijd veilige seks te hebben. Ps ik vermoed dat je test zal uitwijzen dat je geen hiv hebt. Andere soa’s heb je een geel grotere kans op.
Reageren