Zoeken Vraag het forum

Hiv?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Heb meer dan 2 maanden geleden onveilig sex gehad ben(18) met een meisje van 17 ik kende haar niet super goed en heb pas na 2 minuten een condoom omgedaan redelijk dom ik weet het….
    Nu had ik een maand geleden laat van misselijkheid en malaise en voel me nog steeds moe en slapjes (geen koorts) loop ik risico en moet ik naar de Ha?
    Ik heb tevens ook een donkere vlek boven op mijn penis.
    Ik ben heel bang…

17 reacties
    Reageren
    Anoniem

Ook heb ik wat ik vermoed een opgezwollen lymflklier in mijn kin

Reageren
    John (moderator)

HIV is toch niet erg waarschijnlijk. Een ander soa zou wel kunnen.
    Ga met de klachten naar de huisarts en laat een soa test doen. Dan kom je in ieder geval van de onzekerheid af.

Reageren
    Anoniem

Hoi,

Ik heb onlangs iemand anaal geneukt (met condoom) maar helaas was deze van dusdanige kwaliteit dat hij goed stuk is gegaan. Eikel is dus geheel bloot geweest tijdens het neuken (paar minuten). stel dat degene die ik neukte HIV heeft? hij deed er een beetje geheimzinnig over. Dus ervan uitgaande dat hij hiv+, wat is het risico dat ik als Top dan evt via mijn eikel HIV op kan lopen? En wanneer kan ik me het beste laten Testen? klopt het dat test na 4 weken 95% betrouwbaar is en dan een 3 mnd test definitief? Ik hoop dat iemand antwoorden wil geven op mijn vragen

Dank alvast grt

Reageren
    John (moderator)

Er is in dit geval wel een risico.
    Testen kan in principe vanaf 4 weken. De betrouwbaarheid van de test ligt dan zelfs hoger dan 95%
    En dan inderdaad na 12 weken een definitieve test voor 100% zekerheid.

Reageren
    Anoniem

Ok bedankt Tandor,

Jaa dat ik een risico gelopen heb weet ik (helaas)… 🙁
    Denk je dat ik me echt enorm zorgen moet gaan maken of is er ook een redelijke kans op geen hivbesmetting? het is nu nog 3 weken tot de 4 weken om zijn… dat is geen pretje en dan nog weet ik het niet voor de 100% maar ja het is niet anders…

Reageren
    Anoniem

en 1 aanvullende vraag: Als ik na 4 weken test en het is vrij betrouwbaar, moet dat dan wel via de hier vaak genoemde 4de gen.combitest zijn? En als ik via mijn huisarts doe gebruikt iedereen deze soort test? of zijn er nog andere/oudere?

Reageren
    John (moderator)

Ik wou dat ik daar zo antwoord op kon geven…..
    Alles valt en staat natuurlijk met de vraag of de persoon in kwestie HIV besmet is ja of nee. Je zult nog even geduld moeten hebben helaas…

Had je geen speciale condooms voor anale seks?

Reageren
    Anoniem

nee idd die had ik niet, en dat is stom achteraf maar dat is nu niet meer anders.
    Mijn vermoeden zegt me dat hij wel HIV heeft maar het uiteindelijk niet wilde zeggen gezien de situatie. Maar omdat ik echt geen idee heb hoe eea in elkaar zit stelde ik dus mijn vraag. Want als we er nu even vanuit gaan dat hij dus HIV had, dan begrijp ik dat er uiteraard kan is dat ik besmet ben geraakt. Maar is er dan wel nog een kans dat het niet gebeurd is? of ben ik “ten dode” opgeschreven om het zo maar te zeggen?

Reageren
    John (moderator)

Als hij besmet zou zijn geweest, is er ook nog een kans dat jij zelf niet besmet bent geraakt omdat je toch de condoom hebt gebruikt..
    [quote]Mijn vermoeden zegt me dat hij wel HIV heeft maar het uiteindelijk niet wilde zeggen gezien de situatie. [/quote] dat is minder aannemelijk. In de regel wordt dat dan toch wel gezegd…Iemand die HIV heeft weet namelijk dat je in dat geval zo snel mogelijk met een PEP kuur zou moeten starten.

Reageren
    John (moderator)

Ik had je andere vraag even over het hoofd gezien. In Nederland worden in principe altijd de laatste gen. Combotesten gebruikt

Reageren
    Anoniem

Ik heb hem net nog gesproken op de chat waar ik hem ontmoette en hij zegt nu wel positief te zijn… hij is bij mij geweest en ik heb verder niets van hem. Dus kan hem ook niet nog een keer ontmoeten om erover te praten. Dus met deze info wetende. Is er voor mij nog wel iets om aan vast te houden de komende weken of is anaal contact met een HIV + altijd foute boel? Als ik zeker weet dat hij HIV + is kan ik ook al eerder testen of heeft dat dan toch geen enkele zin?

Reageren
    John (moderator)

Wanneer is het precies gebeurt?

Eerder testen heeft helaas geen zin…..

Reageren
    Anoniem

1 week geleden is het gebeurd…..

Reageren
    John (moderator)

Als die nou werkelijk positief is, is het wel een enorme L..
    Hij had dat meteen moeten zeggen. Dan had je binnen 72 uur een PEP kuur kunnen starten om het te voorkomen…maar daar is het nu helaas te laat voor.

Het kan natuurlijk ook zijn dat hij denkt leuk te zijn en je op stang wil jagen

Reageren
Reageer op: Hiv?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.