- Anna7 juli 2017 om 14:28
Hallo,
Twee weken geleden heb ik seks gehad met een man, ik heb hem gepijpt en vaginale seks gehad (zonder condoom), hij is beide keren niet klaargekomen. Hij komt niet uit Nederland en ik vertrouw het niet helemaal. Stel dat deze man hiv heeft, hoe groot is dan de kans dat ik het op de bovengenoemde manier heb opgelopen? En wanneer kan ik me laten testen?
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
7 juli 2017 om 18:05Als de man HIV heeft, zou je een infectie kunnen hebben opgelopen. Â Testen kun je op zijn vroegst 4 weken na het contact. Ik zou ondertussen wel een soa test voor andere soa’s laten doen
ReagerenAnna7 juli 2017 om 18:08Op andere soa’s heb ik me laten testen, alle uitslagen waren negatief, goed dus. Ik was afgelopen dagen wel wat verkouden, lichte keelpijn en had een beetje verhoging. Kan dit een conversiegriep zijn geweest?
En is de kans groot om via de wijze die ik eerder noemde hiv op te lopen? Ik ben wel ongerust.
ReagerenJohn (moderator)
7 juli 2017 om 18:36Anna7 juli 2017 om 19:08Bij wat voor een symptomen moet ik me dan wel zorgen gaan maken?
ReagerenJohn (moderator)
7 juli 2017 om 19:42Weinig zinvol om je daar mee bezig te houden. Je krijgt daar alleen maar zeer veel stress van. Â Een HIV infectie kan ook zonder al te veel symptomen aanwezig zijn. Zekerheid krijg je alleen maar d.m.v. een test
ReagerenAnna8 juli 2017 om 12:56Okee, ik ben niet echt gerustgesteld nu :(. Ook niet nodig als daar geen reden toe is natuurlijk. Ik zal moeten wachten en daarna testen dus.
Reageren