Zoeken Vraag het forum

Testen?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anna

Hallo,

Twee weken geleden heb ik seks gehad met een man, ik heb hem gepijpt en vaginale seks gehad (zonder condoom), hij is beide keren niet klaargekomen. Hij komt niet uit Nederland en ik vertrouw het niet helemaal. Stel dat deze man hiv heeft, hoe groot is dan de kans dat ik het op de bovengenoemde manier heb opgelopen? En wanneer kan ik me laten testen?

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als de man HIV heeft, zou je een infectie kunnen hebben opgelopen.  Testen kun je op zijn vroegst 4 weken na het contact. Ik zou ondertussen wel een soa test voor andere soa’s laten doen

Reageren
    Anna

Op andere soa’s heb ik me laten testen, alle uitslagen waren negatief, goed dus. Ik was afgelopen dagen wel wat verkouden, lichte keelpijn en had een beetje verhoging. Kan dit een conversiegriep zijn geweest?

En is de kans groot om via de wijze die ik eerder noemde hiv op te lopen? Ik ben wel ongerust.

Reageren
    John (moderator)

Dat lijkt zeker niet op een conversiegriep.

Hoe groot die kans is kan ik je niet zeggen

Reageren
    Anna

Bij wat voor een symptomen moet ik me dan wel zorgen gaan maken?

Reageren
    John (moderator)

Weinig zinvol om je daar mee bezig te houden. Je krijgt daar alleen maar zeer veel stress van.  Een HIV infectie kan ook zonder al te veel symptomen aanwezig zijn. Zekerheid krijg je alleen maar d.m.v. een test

Reageren
    Anna

Okee, ik ben niet echt gerustgesteld nu :(. Ook niet nodig als daar geen reden toe is natuurlijk. Ik zal moeten wachten en daarna testen dus.

Reageren
Reageer op: Testen?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.