- anomniem10 maart 2017 om 16:10
ik had een negatieve test op 13 weken en was daar tamelijk gerustgesteld mee.
Echter de laatste tijd heb ik buikenĀ maag en darmlast alsook onverklaarbare jeuk op mijn benen en dat sinds anderhalve week… het maakt me gek!!
Binnen 3 weken is mijn risico 6 maand na datum. Lijkt het u, gezien deze combinatie vanĀ symptomen, toch dat ik nog eens moet testen om de 6 maanden mark gepasseerd te zijn?
Ooknog :Ā soms lees ik dat een resultaat nog veranderd. Hebt u nog dingen gelezen of echt betrouwbaar medisch ondersteund van gevallen die bekend zijn dat een neagtief reslutaat nog veranderd in een positief naĀ 13 weken??
11 reactiesReagerenJohn (moderator)
10 maart 2017 om 16:55Als bij 13 weken een negatieve test hebt, dan heb je in ieder geval geen HIV. Je klachten hebben dus een andere oorzaak.
Reagerenanoniem10 maart 2017 om 17:18Ik kan dan ook besluiten dat er GEEN ENKEL geval bekend is waar het resultaat nog wijzigde?
Ik ben toch van die ‘horror’ verhalen tegengekomen…. of zijn dat dan vanĀ mythes die een eigen leven zijn gaan leiden of hoe verklaar je dat ?
ReagerenJohn (moderator)
10 maart 2017 om 17:33Er is geen geval bekend, waarbij de laatste nieuwe testen zijn gebruikt, waarbij een negatief resultaat bij 13 weken nog veranderde. Tenzij er natuurlijk na het testen een nieuwe infectie zou zijn opgelopen. Er is wel een uitzondering: mensen met aan bepaalde auto-immuun ziekte , doe geen antistoffen aanmaken. Maar als je die zou hebben, zou je dat ongetwijfeld weten.
ReagerenAnoniem11 maart 2017 om 09:06Stel dat je dat toch niet zou weten, is 6 maanden dan de richtlijn?
hoe betrouwbaar schat jij mijn resultaat in, beveel je me een zes maanden test aan?
ReagerenAnoniem11 maart 2017 om 09:20ik ben echt op zoek naar 100 % geruststelling. Kan ik dat bekomen bij 6 maand? Dan zijn alle uitzonderlijke gevallen ook uitgesloten lijkt me?
ReagerenJohn (moderator)
11 maart 2017 om 11:19Een test op 13 weken is 100% betrouwbaar. Ik zou geen test meer doen. Maar als jij denkt die test toch nodig te hebben om af te kunnen sluiten, dan moet je dat doen. Vraag me alleen af of dat dan ook voldoende zal zijn om de angst bij jou dan ook daadwerkelijk weg te nemen.
Wat was het risico dat je gelopen hebt?
ReagerenAnoniem11 maart 2017 om 12:29Oraal gegegeven
ReagerenAnoniem11 maart 2017 om 12:32Denk idd dat het een irreĆ«le angst is maar weet niet hoe er vanaf te geraken…:-(
ReagerenAnoniem11 maart 2017 om 12:35En ook, iedereen reageert toch anders? Elke persoon is uniek of werd daar al rekening mee gehouden in die richtlijn van 3 maand?
ReagerenJohn (moderator)
11 maart 2017 om 13:19Dat iedereen uniek is heeft daar helemaal niets mee te doen.
Bij een HIV infectie zijn er doorgaans na 2 weken al antigenen en antistoffen . Daar kan dan wel wat verschil in zitten. Maar men weet dat bij 4 weken dat al vast te stellen is en een test bij 8 weken is eigenlijk al definitief, met de testen die tegenwoordig worden gebruikt. Daarbij is het risico op HIV bij orale seks sowieso al erg klein. Iets groter is het bij slikken van sperma en deep throat pijpen. Bij een negatieve test op 13 weken is het uitgesloten dat je HIV hebt.
ReagerenJohn (moderator)
11 maart 2017 om 13:20Als je het niet los kunt laten, raad ik je aan om met een psycholoog te gaan praten.
Reageren