- Anoniem21 augustus 2016 om 14:42
Beste lotgenoten,
Ook ik heb herpes, type hsv1. Medicijnen om te genezen bestaan niet, dus probeer ik andere manieren te zoeken.Welke tips heb jij om te delen met anderen om het verdraagzamer te maken? (Of te voorkomen).
Alvast bedankt voor je input.
4 reactiesReagerenLauram19 september 2016 om 21:14Hallo!
Reageren
6 jaar geleden ben ik besmet geraakt met het herpes virus via mijn ex-man heel erg vond ik het om die bevestiging van de dokter te krijgen, helaas werd ik naar huis gestuurd met: er is hier geen medicijn voor het trekt van zelf weg en als je geluk hebt komt het een tijdje niet meer terug! Nou, daar had ik veel aan zeg, ben zelf heel goed op onderzoek uit gegaan en ben er achter gekomen dat lysine ( een aminozuur ) de kans op herpes verkleint terwijl een ander aminozuur arginine de herpes juist laat groeien. Lysine tabletten kun je bij elke drogist halen en voor mij gevoel helpt het heel goed lysine en arginine zitten ook in voeding dus daar moet je ook rekening mee houden. Veel vitamines eten om je weerstand goed te houden! vitamine e olie en sudo crème werken ook hoop dat je hier iets mee kan!Middelbare30 januari 2017 om 14:21Dank je, Lauram. Hier had ik echt wat aan! (tips)
Reagerenlichtpuntje21 januari 2025 om 16:41Ik heb zelf veel onderzoek gedaan naar supplementen die goed werken waar ook wetenschappelijk onderzoek naar gedaan is. De volgende zijn heel goed: turkey tail mushroom/ elfjesbank > beste in poedervorm, pau d’arco/pau d’alho, licorice root/zoethoutwortel, zuurzak/soursop/graviola, neemolie en MSM. Deze werken allemaal op cellevel en inhibitie en/of deactivatie van het virus. Ook een hele goede is gypsy/oyster mushroom maar deze is in Nederland moeilijk te verkrijgen. Je kunt ook supplementen gebruiken ter ondersteuning van je immuunsysteem: echinacea, elderberry, vitamine C in hoge concentratie, lysine, vitamine d, cat-claw & heel belangrijk is een mineralencomplex. Tegenwoordig hebben veel mensen een gebrek aan mineralen. Citroenmelisse bezit ook anti-herpetic activity en helpt ontspannend (vooral handig als je veel stress-gerelateerde uitbraken ervaart). Verder kan ik heel erg aanraden om geraffineerde suikers te vermijden (al is het maar voor een korte periode) en een parasite cleanse doen. Het is bevestigd dat virussen ook parasieten zijn die in het lichaam leven. Ik was hier zelf eerst heel skeptisch over maar ik merk echt verschil sinds ik hier mee bezig ben. Ik at bijna dagelijks snoep of chocolade hoewel ik wist dat suikers virussen voeden maar het lukte me niet om hier van af te komen. Ik moest even door de zure appel heen maar sinds ik er mee gestopt ben en de verschillen merk is het veel makkelijker om het vol te houden.
Verder ben ik zelf sinds kort begonnen met (zelf)hypnose om mijn lichaam te herprogrammeren en weer vertrouwen te krijgen in mijn lichaam. Hier is (beperkt) wetenschappelijk onderzoek naar gedaan en ik heb met een therapeut gewerkt die patienten heeft gehad die negatief testen op het virus na de behandeling. Ik heb een speciaal programma ontwikkeld op basis van neuroscience & kennis over hoe het virus werkt. Ik heb zelf al een stuk minder uitbraken sinds ik dit doe en heb er vertrouwen in dat als je dit vaak genoeg dit je het virus kan overwinnen.
ReagerenAnoniem25 januari 2025 om 21:33Het virus is niet te verslaan, lijkt me niet verstandig dit soort dingen te verkondigen. Herpes komt en gaat wanneer het wil, en zeker zijn er triggers die het aanwakkeren. De grootste is stress en emotionele stress zoals verdriet en spanningen. Je immuunsysteem versterken heeft alleen nut voor het feit dat je geen verkoudheid of griep oploopt, maar helpt niet tegen herpesuitbraak. Herpes omzeilt het immuunsysteem, en dat is het grootste probleem om herpes te bestrijden voor farmabedrijven. Geniet gewoon van het leven, laat zeker geen lekker eten staan, want dan neem je een stuk genieten weg wat je gewoon niet moet doen..kansloos. Probeer te leven zoals voor je herpesuitbraak, maar wees uiteraard voorzichtig en vrij veilig. Een mensenleven is te kort om het te laten bepalen door herpes.
Reageren