- anoniem23 oktober 2022 om 14:10
hoi allemaal,
ik heb ongeveer 1,5 maand geleden chlamydia gehad en daarna een schimmelinfectie door de antibiotica kuur. Ik ben hierdoor heel erg bang geworden voor andere soa’s en voornamelijk herpes, omdat dit toch voor altijd bij je blijft en dat je dat dan aan al je partners moet vertellen.
Mn angst was een beetje afgezakt, totdat ik na een weekendje weg met een vriend die een koortslip had 2 bultjes op mn lip kreeg. Ik heb echter heel erg goed opgelet met de manier waarop ik hem een knuffel gaf, of ik wel uit het goede glas dronk etc. Ik heb zo een bultje van mn lip helemaal kapot gekrapt waardoor het een soort van open vochtige wond werd, het heelde al best wel snel en het is nu al bijna weg. Ik heb geen blaasjes gezien en mijn vrienden en ouders zeiden ook dag het niet op een koortslip lijkt maar ik ben alsnog zo bang dat het wel een koortslip is/was. En nu ben ik vooral heel bang dat ik mezelf heb besmet op mijn geslachtsdeel, ik ben heel voorzichtig altijd maar toch ben ik bang dat ik bij het afvegen misschien het per ongeluk heb aangeraakt na mijn lip aangeraakt te hebben, of dat ik mijn handen niet goed genoeg gewassen hebt voordat ik mijn geslachtsdeel aanraakt. Bij elke kleine aanraking daar beneden wordt ik gek dat ik mezelf heb besmet met herpes… Mijn vraag is nu ook: hoe groot is de kans dat je jezelf besmet met herpes genitalis?
En kan een koortslip zich ook uiten zonder blaasjes?
Alvast heel erg bedankt voor je/jullie antwoord!9 reactiesReagerenJohn (moderator)
23 oktober 2022 om 16:58Als je al herpes zou hebben, is de kans erg klein dat je je zo zelf besmet
Reagerenanoniem23 oktober 2022 om 17:48oke bedankt, wanneer en op welke manier is de kans op zelfbesmetting het grootste? ik stress m toch een beetje…
ReagerenJohn (moderator)
23 oktober 2022 om 17:52Dan zou je vocht uit een blaasje met een vinger meteen en direct op je vagina moeten brengen.
Reageren
Nou kun je wel gaan zitten stressen, maar dat helpt niet en wijzer wordt je er ook niet van. Als het wel zo zijn, dan zul je dat snel genoeg wel merkenanoniem25 oktober 2022 om 17:08hoi, hier ben ik weer…
Reageren
heel irritant maar ik zit toch een beetje te piekeren haha
ookal weet ik niet zeker of ik een koortslip had aangezien ik niet duidelijk een blaasje heb gezien vraag ik me nogsteeds af of ik mezelf niet heb besmet met genitale herpes als ik dus wel een koortslip heb gehad, zoals ik werd wakker en voelde even aan mn lip, ik voelde een korstje en er zat opgedroogd bloed op (niet vergeten dat ik mn lip helemaal open had gekrabd, dus de vraag is nog maar of het een koortslip was of dat het daardoor komt) maar goed het was dus aan het helen en er kwam geen vocht meer uit of iets. Kort daarna heb ik echt voor 2 seconden met een vinger mn vagina aangeraakt, maar dan wel dat stukje net onder mn buik dus niet ECHT mn vagina. Zou het kunnen dat ik hierdoor mezelf besmet heb? of is dat echt een kleine kans.
Ik heb niet zoveel symptomen voor genitale herpes op dit moment, ik zie niks geks, alleen een beetje rood. Het voelt wel wat geïrriteerd en soms een beetje jeuk mr dit heb ik eig al sinds dat ik chlamydia had gekregen dus misschien nog kleine klachten daarvan? ik zit er ook heel veel over na te denken en ben er eig vrijwel hele tijd mee bezig.
Ik zie graag je antwoord tegemoet !John (moderator)
25 oktober 2022 om 17:27Ik zou het echt niet kunnen zeggen…
Reagerenanoniem25 oktober 2022 om 17:31weet u niet of het mogelijk is om jezelf te besmetten als de koortslip opgedroogd is? en als je jezelf dan niet op de slijmvliezen aanraakt maar op de huid?
ReagerenJohn (moderator)
25 oktober 2022 om 17:50Alleen met een actieve koortslip zou besmetting kunnen
Reagerenanoniem25 oktober 2022 om 17:52dus als er al een korstje enz op zit en geen vocht meer uit komt dan kan er geen besmetting meer plaatsvinden?
Reagerenanoniem25 oktober 2022 om 18:06of als er geen blaasje is ?
Reageren