Zoeken Vraag het forum

Herpes 2 de aanval

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Lina

Hallo iedereen

Ik heb 3 jaar geleden herpes genitales opgelopen. Ik was hier toen mee naar de dokter gegaan, maar hij kon geen diagnose geven. Ik ben uiteindelijk zelf op onderzoek gegaan en ik kwam toen uit op herpes genitales. De klachten waren exact hetzelfde zoals beschreven stond en het zag er net uit zoals op de foto’s die ik er van voorbij zag komen. Ik weet nu wel niet of ik type 1 of type 2 herpes heb. Nu 3 jaar later heb ik voor het eerst terug een aanval.. Ik stond namelijk voorbije maand onder enorme stress waardoor ik nauwelijks kon eten en slapen. Ik vermoed dat dit de trigger was en ik hierdoor terug een aanval heb gekregen. De symptomen zijn 2 dagen geleden begonnen met rode vlekjes die dan gisteren zijn uitgeslagen in witte blaren. Ik heb de herpes op exact dezelfde plaats als de eerste keer alhoewel ik nu ook op de huid aan mijn clitoris ook wondjes heb. Ik vraag mij af of dit ook gaat overgaan naar witte blaren of dat het wondjes gaan blijven? Het is heel erg pijnlijk zeker omdat de wondjes aan mijn ondergoed blijven plakken en ik ze dus telkens met het uitdoen van mijn onderbroek de wondjes terug opentrek. Of willen deze wondjes misschien zeggen dat het aan het uitbreiden is? Verder vroeg ik mij nog af of iemand tips heeft in verband het verzorgen van deze wondjes. Want ik merk dat ik zoals de eerste keer ook korstjes krijg. Het is vervelend om dit proper te krijgen omdat het zo pijnlijk is.. ik heb trouwens morgen een afspraak bij de dokter staan voor een controle en eventueel medicatie/zalf. Alvast bedankt

4 reacties
    Reageren
    Anoniem

Het hoeft bij een uitbraak niet altijd exact dezelfde plaats te zijn, het kan ook dicht in de buurt zijn. Het kan ook zijn dat je per ongeluk jezelf hebt besmet op een andere plek. B.v. toen er ongemerkt toch al een uitbraak is geweest eerder, of toen je niet in de gaten had dat er een uitbraak was aan het begin van de huidige uitbraak. B.v. met toiletpapier of een washandje.

Vraag je arts wat je best kan doen. Mogelijk een creme zoals vaseline of zinkoxide creme.

Sterkte. Alhoewel je er nu niets aan hebt, het wordt met de jaren wel minder frequent en minder ernstig.

Reageren
    Anoniem

Hoi iedereen,

Ik heb in begin juli mijn eerste uitbraak gehad. Dat was echt de hel, heb ongeveer 3 weken blaasjes/zweertjes op mijn vagina en anus gehad. Alles was net een paar weken hersteld en ik heb nu weer een uitbraak. Overal lees ik dat alleen de eerste uitbraak zo erg heftig is en dat andere uitbraken daarna minder erg zijn. Niets is minder waar bij mij, het is precies zoals de eerste keer en weer zit mijn hele vagina en anus onder de blaasjes. Ik kan niet normaal naar het toilet, ik heb stekende pijn en net zoveel last als de eerste keer. Weet iemand of dit zo blijft? Moet ik rekenen op een uitbraak een keer per maand? Worden de uitbraken minder pijnlijk? Ik hoop andere ervaringen te lezen want ik voel me zo alleen hierin.

Ik kan ook niet naar de huisarts want ik ben op reis in het buitenland. Ik verga van de pijn..

Reageren
    Lina

Dankjewel voor de snelle reactie. Wel heel vervelend dat het zo besmettelijk is en je op die manier ook andere plaatsen in de omgeving van de uitbraak kan besmetten..

Reageren
    Lina

dat kan ik niet zeggen. Ikzelf heb pas na 3 jaar weer een uitbraak.. deze uitbraak is bij mij teruggekeerd doordat ik onder enorme stress stond.. misschien is dat bij jou ook wel het geval? Ik lees ook dat sommige een herval krijgen wanneer hun immuunsysteem verzwakt is. Ik zou zeggen om het goed te verzorgen en om af te wachten hoe het verder loopt. Indien je toch over een maand of twee een aanval krijgt zou ik aanraden om eens in overleg te gaan met je dokter. Zij hebben hier medicatie voor en kunnen eventueel ook jou bloedwaarden checken. Misschien heb jij wel bepaalde tekorten. Daarnaast zou ik aanraden om ook op jou voeding te letten. Ik hoop dat je snel herstelt groetjes

Reageren
Reageer op: Herpes 2 de aanval
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.