Zoeken Vraag het forum

Eerste uitbraak herpes

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi,

ik ben drie weken geleden vast gesteld met herpes genitales (blijkbaar type 1). Nu heb ik een week enorm last gehad van blaasjes en pijn. Met medicatie is dit gelukkig snel weg getrokken. Nu heb ik na 1 week geen last te hebben tzeug enorm veel jeuk gekregen. Ik ben meteen medicatie beginnen nemen en buiten twee bolletjes aan de ingang van mijn vagina ( weten met de eerste uitbraak niet op die plaats) heb ik geen klachten. Nu vraag ik mij af of het een nieuwe uitbraak is of nog vast hangt met de oude uitbraak? Daarnaast merk ik dat de twee bobbeltjes niet kleiner worden maar ook niet groter en ik ben nu toch al een viertal dagen opnieuw aan de medicatie. Is dit normaal?
    Daarnaast ook de vraag of het klopt dat type 1 genitaal minder de kop opsteekt dat type 2 genitaal?

bedankt! Ik moet nog steeds wat bekomen van  wat ik heb

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het zou een nieuwe uitbraak kunnen zijn. Of type I minder snel de kop opsteekt dan type II kan zo niet worden gezegd. daar zitten wel verschillen in

Reageren
    Anoniem

Is het dan goed dat ik gewoon medicatie blijf doornemen? En hoelang moet ik die dan nemen? Weer een kuur van 5 dagen? Is het normaal dat de uitbraken zo snel na elkaar volgen?

Reageren
    Anoniem

Wat bedoelt u met verschillen?

Reageren
    John (moderator)

Je moet weer zo’n kuur doen idd. Bij herpes is niks normaal en kan er van alles. Het zal dus van persoon tot persoon verschillen

Reageren
    Anoniem

Dus elke keer als ik een sterke jeuk voel is het belangrijk terug een kuur te starten? Is de medicatie dan niet gevaarlijk om die zoveel te nemen, ik hoop niet dat ik elke twee weken een nieuwe uitbraak heb

Reageren
    John (moderator)

Bij alleen jeuk is dat niet de bedoeling

Reageren
Reageer op: Eerste uitbraak herpes
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.