Zoeken Vraag het forum

Help mij aub

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi, weet niet dat het nog gelezen word. Maar ik heb sinds een paar dagen m’n eerste herpes uitbraak bij mijn vagina. Ik ben gister bij de dokter geweest en die vertelde mij dat ik inderdaad een heftige reactie/uitbraak(?) heb. Ik heb een kuur gekregen voor 5 dagen en zinkzalf, maar mijn problemen lijken alleen maar erger te worden. Mijn hele vagina zit onder met blaasjes, zweren, wondjes en bij mijn anus word het ook steeds meer (lijkt wel alsof het nu ook op m’n brillen zit) . Naar de wc gaan is zo goed als onmogelijk geworden en lopen is ook al bijna niet mogelijk door de pijn van m’n opgezwollen klieren in mijn liezen en ik heb bijna de hele dag verhoging of koorts. Wat moet ik doen?? Ik trek het steeds minder en ben bijna de hele dag aan het huilen van de pijn terwijl ik wijdbeens op bed lig. Is bidden zonder dat ik geloof echt de laatste optie die ik heb om me hier doorheen te helpen? ;-(

8 reacties
    Reageren
    Suzan

Hey,

Ipv bidden is misschien de huisartsenpost bellen een effectiever idee.

Je zou bijvoorbeeld pijnstilling kunnen vragen en aangeven dat je klachten verergerd zijn. Dan zijn er misschien andere zalfjes die je dan gebruiken kunt die beter werken.

Reageren
    Anoniem

Ik heb op internet de tip sudocreme gevonden. Ik ga denk ik die nog eerst even proberen. Kijken of die misschien prettiger is. Ik ga zeker morgen ochtend de dokter opnieuw bellen ja! En vragen of ze iets beters hebben tegen de pijn dan alleen paracetamol..!?

Bedankt voor het meedenken (-:

Reageren
    Suzan

Je kunt paracetamol ook samen met ibuprofen nemen, dan werkt het sterker en beter

Sterkte!

Reageren
    Anoniem

Bedankt voor de tip :-]

Reageren
    Anoniem

Hebben andere mensen misschien nog bepaalde tips van wat ik kan doen tegen de pijn? Dingen die jullie prettig vonden of wat jullie echt geholpen heeft?

Reageren
    Mieke

Hey meid,

wat verschrikkelijk en geloof me ik weet hoe je je voelt. Ik heb van de dokter een 5 daagse kuur gehad, zinkzalf en een verdovende zalf. Heb hier wel zelf voor moeten betalen maar hij werkte wel! Vooral voor het toiletgebruik waardoor naar toilet gaan echt een stuk minder pijn deed. Lidocaine heette de zalf geloof ik.

mijn uitbraak heeft in totaal 40 dagen geduurd!! Maaar ik heb daarna nooit meer last gehad. Ik moet niet te hard juichen want ik ben nog maar 3 maanden verder maar zodra je van de klachten af bent ga je alles weer op een andere manier zien.

Het wordt echt beter alleen even door deze eerste uitbraak heen bijten.

sterkte meid!

Reageren
    Ann
    1. Hi Mieke,

Kun je iets meer vertellen over jouw uitbraak? Bleef je ook steeds nieuwe plekjes zien? Het lijkt bij mij ook eindeloos te duren, na 2,5 en al bijna 3 kuren. Wanneer zag je écht verschil?

groetjes

Reageren
    Anoniem

Hoi Mieke, bedankt voor je reactie! Al ben ik nu wel heel angstig dat het bij mij ook zo lang kan duren ^^”

Ga jij met de zalf op naar het toilet? Ik maak me zelf namelijk nu elke keer schoon met baby doekjes op water basis en ga onder de douche staan om te kunnen plassen. Alles doet zo’n zeer en ben daardoor zo verkrampt (ook door angst van de pijn) dat plassen zo goed als niet meer lukt 🙁

Kan je jouw zalf bij de drogist kopen? Ik zelf gebruik nu Daro zinkzalf.

Reageren
Reageer op: Help mij aub
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.