Hallo,
Meer dan drie maand geleden, halverwege december ben ik in een dronken bui 20 a 30 seconden oraal bevredigd door een trans persoon/sekswerker op straat. Sindsdien heb ik veel stress en een angststoornis opgebouwd. Ik heb 5 februari getest op hepatitis en deze test was negatief (volgens de huisarts had ik helemaal niet hoeven testen). Sinds vorige week heb ik ineens erg veel last van de gewrichten in mijn ellebogen en knieën en de spieren hierom heen. Moet ik mij zorgen maken dat dit alsnog hepatitis kan zijn?
Je hebt de test binnen de juiste tijd gedaan dus geen Hep B. De klachten zijn daar dan ook niet van
Bedankt voor de snelle reacties. Ja 7.5 week na het incident getest en tussen de test en de ontstane klachten zat ook zo'n 7 weken maar dan is die test dus nog wel valide begrijp ik?
Ik moet er toch even op terugkomen. Ik las "meer dan 3 maanden geleden" en heb me daar door laten leiden.
Je hebt 7,5 week na het contact laten testen en dat was dus idd te vroeg
Een hepatitis B of C-test is goed betrouwbaar vanaf 3 maanden na mogelijke besmetting, namelijk meer dan 90%. Bij enkele mensen wordt de test echter pas positief na 4 maanden bij hepatitis B
Excuus voor de verwarring
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Dat meende ik helaas al ja. Hoe lang voordat de klachten ontstaan is een negatieve test precies betrouwbaar?
En zou het ook iets anders kunnen zijn dan hep B? Aangezien het gelopen risico in principe ontzettend klein is. Ben benieuwd naar je advies.