Zoeken Vraag het forum

Gewrichtspijn/spierpijn door angst of hepatitis B

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,
    Meer dan drie maand geleden, halverwege december ben ik in een dronken bui 20 a 30 seconden oraal bevredigd door een trans persoon/sekswerker op straat. Sindsdien heb ik veel stress en een angststoornis opgebouwd. Ik heb 5 februari getest op hepatitis en deze test was negatief (volgens de huisarts had ik helemaal niet hoeven testen). Sinds vorige week heb ik ineens erg veel last van de gewrichten in mijn ellebogen en knieën en de spieren hierom heen. Moet ik mij zorgen maken dat dit alsnog hepatitis kan zijn?

9 reacties
    Reageren
    Anoniem

De test was negatief dus je hebt geen hepatitis B.

Reageren
    Anoniem

Ook als de klachten pas 7 weken later ontstaan?

Reageren
    Anoniem

7 weken na de negatieve test bedoel ik dan

Reageren
    John (moderator)

Je hebt de test binnen de juiste tijd gedaan dus geen Hep B. De klachten zijn daar dan ook niet van

Reageren
    Anoniem

Bedankt voor de snelle reacties. Ja 7.5 week na het incident getest en tussen de test en de ontstane klachten zat ook zo’n 7 weken maar dan is die test dus nog wel valide begrijp ik?

Reageren
    John (moderator)

Ik moet er toch even op terugkomen. Ik las “meer dan 3 maanden geleden” en heb me daar door laten leiden.
    Je hebt 7,5 week na het contact laten testen en dat was dus idd te vroeg
    Een hepatitis B of C-test is goed betrouwbaar vanaf 3 maanden na mogelijke besmetting, namelijk meer dan 90%. Bij enkele mensen wordt de test echter pas positief na 4 maanden bij hepatitis B

Reageren
    John (moderator)

Excuus voor de verwarring

Reageren
    Anoniem

Dat meende ik helaas al ja. Hoe lang voordat de klachten ontstaan is een negatieve test precies betrouwbaar?
    En zou het ook iets anders kunnen zijn dan hep B? Aangezien het gelopen risico in principe ontzettend klein is. Ben benieuwd naar je advies.

Reageren
    Anoniem

Dat is al aangegeven: Een hepatitis B of C-test is goed betrouwbaar vanaf 3 maanden na mogelijke besmetting, namelijk meer dan 90%. Bij enkele mensen wordt de test echter pas positief na 4 maanden bij hepatitis B

Reageren
Reageer op: Gewrichtspijn/spierpijn door angst of hepatitis B
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.