Zoeken Vraag het forum

Gonorroe!

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo allemaal..

Ik heb een belangrijke vraag ik heb een paar weken geleden gonorroe ( druiper ) opgelopen.. Ben bij de dokter geweest en hij heeft me azitromycine sandoz 500 voorgeschreven weet iemand of dit het goede medicijn is ?

12 reacties
    Reageren
    Tandor1

Azitromycine is niet het middel van eerste keuze bij gonorroe. Wel bij chlamydia.

1e keus:
    ceftriaxon 500 mg i.m. éénmalig;

2e keus:
    cefuroxim axetil 2×1000 mg p.o. (bij ano-genitale GO), 2e gift 6 uur na 1e gift

Reageren
    Anoniem

Ok.. Maar heb het wel gekregen nu heb geen afscheiding meer uit mijn penis maar ben bang dat het nog niet verdwenen is.. Ik heb 3 pillen van 500mg gekregen.. Weet je wel of zo zou lunnen zijn dat het nog niet uit mijn lichaam is ondanks de afscheiding wel gestopt is ?

Reageren
    Tandor1

Het middel werkt in ieder geval. De afscheiding is gestopt.

Je kunt na de kuur een nieuwe test laten doen om zeker te zijn.

Reageren
    Anoniem

Ja dat ga ik doen het zit me niet lekker dus ga maar een afspraak maken z”n zelf test lijkt me onbetrouwbaar..

Reageren
    Tandor1

Zelftesten zijn inderdaad niet altijd betrouwbaar.
    Altijd beter om dat via je huisarts te doen.

Reageren
    Anoniem

Hoi,

Tandor nig een vraag betekent als de afscheiding gestopt is dat het dan klaar is of kan dat tijdelijk verdwenen zijn ?

Bedankt

Reageren
    Tandor1

De behandeling tegen gonorroe werkt na ongeveer 3 tot 4 weken. Zorg ervoor dat tijdens deze periode geen onveilige seks plaatsvindt. Tijdens deze periode heeft de gonorroe behandeling nog niet voldoende geholpen waardoor de kans op besmetting nog aanzienlijk is. Ook al zijn de symptomen minder of weg.

Reageren
    Anoniem

Hi tandor,

Ik heb geen symtonen meer zoals afscheiding en geen brandig gevoel bij plassen alles is verdwenen betekent dit dat het uit mij lichaam verdwenen is..

Bedankt groet johan

Reageren
    Tandor1

Beste Johan,

zoals ik al eerder schreef:
    De behandeling tegen gonorroe werkt [b]na ongeveer 3 tot 4 weken[/b]. Zorg ervoor dat tijdens deze periode geen onveilige seks plaatsvindt. [b]Tijdens deze periode heeft de gonorroe behandeling nog niet voldoende geholpen waardoor de kans op besmetting nog aanzienlijk is. Ook al zijn de symptomen minder of weg.[/b]

Ik weet niet wanneer je de besmetting precies hebt opgelopen. Je moet in ieder geval 4 weken rekenen vanaf het moment dat je met de kuur begint.

Reageren
    Anoniem

Ik denk dat ik het nu 10 weken ongveer opgelopen heb.. En nu 3 weken geleden medicijnen gehad ik w8 nog even af voor de zekerheid tandor bedankt

Reageren
    Anoniem

ik heb ook gonorroe gehad en heb 4 van die azithromycine sandoz 500mg in een keer moeten in nemen plus een spuit dat ik gekregen heb in de kliniek hoe lang blijft die medicatie werken ik heb jeuk aan het lichaam

Reageren
    Tandor1

Wanneer heb je de injectie en de medicatie gehad?
    Het kan een bijwerking zijn of en allergische reactie.

Reageren
Reageer op: Gonorroe!
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.