- Jan15 mei 2025 om 15:14
Kan je gonorroe krijgen door te zoenen? Of als er met de lippen op je eikel (niet keel) zijn geweest?
18 reactiesReagerenJan15 mei 2025 om 16:02Was enkel met zijn lippen drie seconden over eikel. Voor de rest tongzoenen. Veel kans op andere soa? Hij zei dat hij net getest was en niets had. Maar ja, hoe getest en wat? Want nu lees ik dat zelfs Syfillis kan.
ReagerenJohn (moderator)
15 mei 2025 om 16:31Gonorroe wordt meestal overgedragen door seksueel contact, zoals vaginale, anale of orale seks zonder bescherming. Maar in zeldzame gevallen kan gonorroe in de keel worden doorgegeven door zoenen, als iemand de infectie al in de keel heeft. Dit komt niet vaak voor, maar het is technisch mogelijk.
ReagerenJan15 mei 2025 om 16:47Dus niet te veel zorgen maken, ook ivm die syfillis
ReagerenJan15 mei 2025 om 16:48En als die dat in denken zou hebben en even met zijn lippen op mijn eikel, is er eigenlijk niet echt een kans?
ReagerenJohn (moderator)
15 mei 2025 om 17:16Als je in aanraking bent geweest met de eikel zou er een kleine kans zijn op een soa. Maar syfilis is dan wel weer minder waarschijnlijk tenzij er een zweer op de eikel zat
ReagerenJan15 mei 2025 om 17:24Het was omgekeerd, hij mijn eikel, enkel met lippen
ReagerenJohn (moderator)
15 mei 2025 om 17:25Ik denk niet dat je je daarover dan zorgen moet maken
ReagerenJan15 mei 2025 om 17:43En voor herpes zou hij een blaasje op zijn lippen moeten gehad hebben hè. Dat was er zeker niet
ReagerenJohn (moderator)
15 mei 2025 om 19:01Dat klopt
ReagerenJan16 mei 2025 om 07:22En stel theoretisch dat ik door dat zoenen gonnoroe heb, kan je dat dan doorgeven door gewoon iemand op de lippen een kus te geven? Of moet je dan al tongzoenen?
ReagerenJan16 mei 2025 om 07:22En stel theoretisch dat ik door dat zoenen gonnoroe heb, kan je dat dan doorgeven door gewoon iemand op de lippen een kus te geven? Of moet je dan al tongzoenen?
ReagerenJan16 mei 2025 om 10:00En voor hepatitis b moet ik me toch ook geen zorgen maken, want zit wel in speeksel maar geen overdracht?
ReagerenAnoniem16 mei 2025 om 13:15Een antwoord op je vraag van 7:22 is al gegeven (Gonorroe wordt meestal overgedragen door seksueel contact, zoals vaginale, anale of orale seks zonder bescherming. Maar in zeldzame gevallen kan gonorroe in de keel worden doorgegeven door zoenen, als iemand de infectie al in de keel heeft. Dit komt niet vaak voor, maar het is technisch mogelijk.)
Hepatitis B kan je niet krijgen door zoenen.
ReagerenJan16 mei 2025 om 13:22Dus ook een gewone snelle kus op de lippen van iemand (zonder speeksel)
Reageren