Zoeken Vraag het forum

Incubatietijd rectale gonorroe

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Selena

Is de incubatietijd bij een rectale besmetting (ontvangen bij msm) hetzelfde als bij besmetting aan de penis?
    Mijn partner is deze week positief getest (via GGD) op anale gonorroe en heeft sinds een week eerder lichte irritatie, jeuk en afscheiding.
    Kan het voorkomen dat symptomen zich pas 6 weken na besmetting ontwikkelen?

Alvast bedankt

7 reacties
    Reageren
    Anoniem

Bij anale gonorroe kan het zijn dat de allereerste symptomen zoals b.v. jeuk en heel lichte afscheiding niet worden opgemerkt. Je kan je eigen anus niet zien, zeg maar. En de penis zie je wel, dat valt sneller op.

Reageren
    Selena

Klopt, en in de meeste gevallen is het zelfs a-symptomatisch, maar in dit geval had ik de afscheiding wel opgemerkt. En daar was tot voor een week geleden nog geen sprake van. Maar jeuk kan inderdaad makkelijk toegeschreven worden aan iets anders.

Dus…zou het specifiek bij een rectale besmetting wel langer kunnen duren voordat klachten optreden?

Reageren
    Anoniem

Ik heb antwoord gegeven, dus de vraag nogmaals stellen heeft geen zin.

Reageren
    John (moderator)

Dat is niet erg waarschijnlijk

Reageren
    John (moderator)

Je kunt nog eindeloos zo doorgaan met onderzoeken…` Ik zou toch echt maar eens met een psycholoog gaan praten

Reageren
    Selena

Bedankt voor de reacties.

En mijn partner loopt al bij een psycholoog, but thanks.

Reageren
    Selena

Overigens, heeft hij ondertussen ook een positieve uitslag van syfilis gekregen en heb ik morgen vroeg een afspraak bij de huisarts. Komt vast allemaal goed.

En mijn complimenten voor deze site!

Keep up the good work.

Reageren
Reageer op: Incubatietijd rectale gonorroe
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.