Zoeken Vraag het forum

Zijn dit genitale wratten?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb ook precies zulke bultjes op mijn voorhuid en kreeg ze toen ik 13 was, toen ik 15 was heb ik het aan mijn ouders durven te vertellen en zijn we naar de dokter gegaan. Bij de dokter werd me verteld dat het niet besmettelijke onschuldige bultjes waren, ze doen geen kwaad. De bultjes produceren vocht om alles daar een beetje soepel en vochtig te houden. Waarschijnlijk kan dit ook bij jou het geval zijn aangezien ze er hetzelfde uitzien.

Anoniem

Ik ben een jongen van 16 en heb een bultjes in een ring om mijn penis, op de huid onder mijn eikel. Het is zeer vergelijkbaar met de foto van de openingspost. Heel lang dacht ik dat het een soa was totdat ik deze thread vond.

Ik vroeg mij af wat de dokter nog meer heeft gezegd in het gesprek genoemd in de post van 14 februari 2016. Zei hij bijvoorbeeld of die bultjes ooit weg zullen gaan, of dat je ze kunt laten behandelen? Of kun je misschien zelf iets doen iets doen om het te laten verdwijnen? Bijvoorbeeld iedere dag heel goed wassen, niet meer masturberen etc.
    Of weet iemand anders hier misschien meer van?

Dank!

Reageren
    John (moderator)

Zeer vergelijkbaar is natuurlijk niet perse hetzelfde.
    Bultjes op e voorhuid kan een infectie zijn, een huidaandoening of talgkliertjes.

Bultjes onder de eikelrand kan parelketting zijn.(zie foto)
    Dat is een vrij normaal verschijnsel. Daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Het beste is om naar de huisarts te gaan. Die kan er dan even goed naar kijken en indien nodig iets voorschrijven

Reageren
    Anoniem

Het niet echt op de eikel, maar eerder op de voorhuid. Het is eigenlijk exact als de openingspost. Parelketting is het in elk geval niet. Ik denk persoonlijk dat het Fordyce spots zijn, heb er ook al wat meer info over opgezocht. Weet u toevallig ook of die ooit automatisch kunnen verdwijnen of dat ze misschien kunnen worden behandeld?

Reageren
    John (moderator)

Wat er op de foto te zien is, zijn in ieder geval geen plekjes van fordyce.
    Zoals ik al schreef:
    Bultjes op de voorhuid kan een infectie zijn, een huidaandoening of talgkliertjes.
    Ga dus even naar de huisarts en laat ernaar kijken

Reageren
    Anoniem

Kan iemand mij vertellen wat dit is ? Het witte heb ik al een tijdje , het Rode gedeelte heb ik er laatst bij gekregen. Maak me er zorgen om..

Reageren
    John (moderator)

Dat lijkt toch op een infectie. Ga met de klachten naar de huisarts.

Reageren
    Anoniem

Kan het geen bloeduitstorting zijn ? Die witte dingen lijken een beetje schilfertjes. Je kan ze eraf krabben maar dat doet heel zeer. Ik heb niet zo zin om naar de dokter te gaan hiermee. Kan ik er thuis niet wat aan doen. Of zijn er dingen om het minder te laten worden ?

Reageren
    John (moderator)

Ik zou je toch echt aanraden om naar de dokter te gaan. Er zal toch eerst even goed gekeken moeten worden wat er aan de hand is.

Reageren
    Anoniem

Ik vind het niet fijn om aan mijn ouders te vertellen.. Heeft uw ook niet een vermoeden van wat het zou kunnen zijn ? Dat ik er thuis wat aan kan doen. Ik kijk sowieso eerst even of het erger wordt.. Pas dan wil ik naar de dokter.. Het kan ook zijn dat het zo weg is. Weet u mischien ook wat de witte schilfertjes zijn? Schimmel?

Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat het een infectie is….maar aan de hand van een foto is dat wat moeilijker te zien.
    Je hoeft het niet perse aan je ouders te vertellen. Je mag en kunt ook zelfstandig een afspraak bij de huisarts maken.

Je kunt natuurlijk wachten totdat het erger wordt, maar dat zou dan wel ten koste van je voorhuid kunnen gaan…..

Reageren
    Anoniem

Wat bedoel je met ‘het zou dan wel tenkoste van je voorhuid gaan’ ?
    Dat ik dan besneden word?
    Zijn er niet zalfjes die helpen? En goed wassen (met of zonder zeep)?

Reageren
    John (moderator)

Voor die zalfjes die helpen moet je juist naar de huisarts. Die zijn namelijk alleen op recept te verkrijgen.
    Als het een infectie is en ze wordt erger, zou dat eventueel tot gevolg kunnen hebben dat je besneden moet worden.
    Het is niet voor niets dat ik aanraad om naar de huisarts te gaan.

Reageren
    Anoniem

Hmmm… Okee.. Mischien wel slim plan om even langs te komen. Weet u mischien ook hoe/waarvan dit komt ?
    En hebt u dit eerder gezien.. Ik hoop niet dat dit erg is ?

Reageren
    John (moderator)

Dat is moeilijk te zeggen….is er misschien een wondje geweest?

Reageren
Reageer op: Zijn dit genitale wratten?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.