- Henk16 augustus 2025 om 20:16
Ik heb vaker topics hier gehad maar even een nieuwe want kan de oude niet terugvinden.
Ik heb 6 week geleden 1 wrat(lijkend) gehad op schacht penis. Huisarts heeft via foto beoordeeld vanwege drukte en mij aldara voorgeschreven omdat ze dacht dat het een genitale wrat was (“heeft wel iets weg van een genitale wrat”). Na anderhalf week aldara smeren was de wrat weg, hij brokkelde af. Daarna kon/kan ik niks meer zien van andere wratten of waar die heeft gezeten.
Nu 6 weken nadat de wrat weg is nog geen nieuwe wratten erbij.
Mijn vraag::
Scheren zou verspreiding versnellen, dus dat heb ik niet gedaan. Als ik met een tondeuse of ladyshave scheer is dit dan erg? Want volgens mij raak je de huid dan niet toch?7 reactiesReagerenAnoniem17 augustus 2025 om 06:59Zou ik persoonlijk ook niet doen omdat je de huid toch kan beschadigen. Stel er zitten kleine wratjes, dan beschadig je die heel snel en verspreid je het virus. Ik zou zelfs niet met een schaar knippen omdat je eigenlijk van dat gebied helemaal weg moet blijven. Voor een microbeschadiging is een beetje wrijving soms al voldoende.
Waarom overigens het randje opzoeken en niet gewoon enkele weken wachten tot er niets meer te zien is?
ReagerenHenk17 augustus 2025 om 20:17Ik heb nu 6 weken geen wratten (zichtbaar). Hoeveel weken zou ik nog moeten wachten dan denk je? Wil absoluut geen randjes opzoeken hoor vandaar dat ik kijk naar alternatieven en navraag doe..
ReagerenAnoniem18 augustus 2025 om 08:44Zes weken is al een hele tijd. Ik had dat in je vorige bericht zo niet goed gezien.
Ik zou zeggen: controleer goed dat er echt geen wratjes zijn, en begin voorzichtig met een tondeuse. Je weet het nooit helemaal zeker, maar na zes weken zou je wel denken dat er wat zichtbaar moeten zijn, of ze zijn inderdaad weg.
ReagerenHenk18 augustus 2025 om 20:16Nou we gaan het maar eens proberen dan denk ik. Wel spannend want wil hetzelfde eigenlijk niet ‘opwekken’.
ReagerenHenk19 augustus 2025 om 17:35Nog een medisch prof of ervaringsdeskundige die wat wilt zeggen hierover?
ReagerenHenk7 september 2025 om 13:10Voor mensen die zich het afvragen: in mijn geval heb ik nu een tondeuse gebruikt en een week later nog geen wratjes gezien
ReagerenHenk29 maart 2026 om 17:51En sinds vorige week wel weer 1 iets wat op een wrat lijkt.
Reageren