Zoeken Vraag het forum

Scheren schaamstreek

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Henk

Ik heb vaker topics hier gehad maar even een nieuwe want kan de oude niet terugvinden.

Ik heb 6 week geleden 1 wrat(lijkend) gehad op schacht penis. Huisarts heeft via foto beoordeeld vanwege drukte en mij aldara voorgeschreven omdat ze dacht dat het een genitale wrat was (“heeft wel iets weg van een genitale wrat”). Na anderhalf week aldara smeren was de wrat weg, hij brokkelde af. Daarna kon/kan ik niks meer zien van andere wratten of waar die heeft gezeten.

Nu 6 weken nadat de wrat weg is nog geen nieuwe wratten erbij.

Mijn vraag::
    Scheren zou verspreiding versnellen, dus dat heb ik niet gedaan. Als ik met een tondeuse of ladyshave scheer is dit dan erg? Want volgens mij raak je de huid dan niet toch?

7 reacties
    Reageren
    Anoniem

Zou ik persoonlijk ook niet doen omdat je de huid toch kan beschadigen. Stel er zitten kleine wratjes, dan beschadig je die heel snel en verspreid je het virus. Ik zou zelfs niet met een schaar knippen omdat je eigenlijk van dat gebied helemaal weg moet blijven. Voor een microbeschadiging is een beetje wrijving soms al voldoende.

Waarom overigens het randje opzoeken en niet gewoon enkele weken wachten tot er niets meer te zien is?

Reageren
    Henk

Ik heb nu 6 weken geen wratten (zichtbaar). Hoeveel weken zou ik nog moeten wachten dan denk je? Wil absoluut geen randjes opzoeken hoor vandaar dat ik kijk naar alternatieven en navraag doe..

Reageren
    Anoniem

Zes weken is al een hele tijd. Ik had dat in je vorige bericht zo niet goed gezien.

Ik zou zeggen: controleer goed dat er echt geen wratjes zijn, en begin voorzichtig met een tondeuse. Je weet het nooit helemaal zeker, maar na zes weken zou je wel denken dat er wat zichtbaar moeten zijn, of ze zijn inderdaad weg.

Reageren
    Henk

Nou we gaan het maar eens proberen dan denk ik. Wel spannend want wil hetzelfde eigenlijk niet ‘opwekken’.

Reageren
    Henk

Nog een medisch prof of ervaringsdeskundige die wat wilt zeggen hierover?

Reageren
    Henk

Voor mensen die zich het afvragen: in mijn geval heb ik nu een tondeuse gebruikt en een week later nog geen wratjes gezien

Reageren
    Henk

En sinds vorige week wel weer 1 iets wat op een wrat lijkt.

Reageren
Reageer op: Scheren schaamstreek
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.