Zoeken Vraag het forum

Vergrote lymfeklieren door verdwenen GW?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Man28

Hallo,
    Ik heb een paar maanden lang genitale wratten gehad, en daar sinds een paar weken gelukkig vanaf met aldara. Ik merk echter aan beide kanten van mijn liezen wat vergrote lymfeklieren. Ze zijn ook gevoelig. Kan dit nog komen van de genitale wratten?

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Niet van de wratten maar wellicht wel van de behandeling

Reageren
    Man28

Oke, dankje. Ik las ergens dat soa’s dit kunnen veroorzaken. komt dit dan door de ontsteking reactie die aldara veroorzaakt? En hoe lang kunnen ze nog wat gezwollen en gevoelig zijn?

Reageren
    John (moderator)

Aldara veroorzaakt doorgaans wondjes en daardoor zetten de lymfeklieren op. Die kunnen best nog wel een tijdje opgezet blijven

Reageren
    Man28

En de gevoeligheid zelf dus ook? Probeer er iig weinig aan te zitten maar voel wel wat vage pijn regelmatig . Bedankt iig voor de reacties !

Reageren
    John (moderator)

Ook dat kan. Ze zitten namelijk op een vervelende plek. Ze komen regelmatig iets klem te zitten. Ik kan zo natuurlijk niet zien/zeggen of ze ontstoken zijn. Daar zou je dan even voor naar de huisarts moeten gaan

Reageren
    Man28

Oké dankje John , als het aanhoudt zal ik dat doen

Reageren
Reageer op: Vergrote lymfeklieren door verdwenen GW?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.