John (moderator)
23 mei 2019 om 15:44Laat je voor de wratten behandelen. Overleg of je niet de vaccinatie wilt gebruiken met gardasil. Dat helpt om ze weg te laten blijven, en je veel minder besmettelijk bent.
Is dit genitale wrat9 mei 2024 om 17:25Hoi, dokter is dit genitale wrat
ReagerenHoi dokter is dit genitale wrat9 mei 2024 om 17:30Ik 5 keer geweest nasr verschillende dokters 4 x heb ik hey antwoord gekregen dat het geen genitale wrat is maar vorige week ben ik weer bij aan andere dokter geweest en die zegt dat het genitale wrat is kunt u mischein naar de foto kijken deze heb ik langer dan 5 jaat en mijn vrouw heeft hpv genotypen negatife test 3 maanden geleden zij heeft geen wratten
ReagerenJohn (moderator)
9 mei 2024 om 18:41Moeilijk te beoordelen, maar het zou een fibroompje kunnen zijn
ReagerenJan9 mei 2024 om 19:52Hoe weet ik of het een genitaale wrat is og een fibroom. Wilt u mischien meer foto’s
ReagerenAnoniem9 maart 2026 om 23:21Jullie kunnen allemaal relaxen hoor want van iedereen die besmet raakt met dit virus, krijgt maar 1% daadwerkelijk wratjes. Ik las ook dat wel 90% van de wereldbevolking ( bijna iedereen dus ) wel eens besmet raakt met dit virus. Maar de meeste mensen merken er niks van. Maar 1% krijgt wratjes. Dat betekent dus ook dat als jij het hebt en je geeft het door aan iemand anders, dat de kans heel klein is dat diegene ook daadwerkelijk wratjes krijgt. Hele opluchting lijkt me 🙂
ReagerenAnoniem10 maart 2026 om 10:38Het bericht van 9 maart 23:21 is totaal onjuiste informatie. Dit heeft betrekking op herpes en niet op genitale wratten.
ReagerenMike10 maart 2026 om 17:28Dat klopt niet het bericht van 9 maart is gewoon juist hoor. Is ook na te zoeken op Google.
Reageren
Hpv krijgt bijna iedereen die seks heeft. Alleen slechts een procent krijgt wrattenAnoniem10 maart 2026 om 18:02Je weet duidelijk niet waar je het over hebt. HPV is een groep virussen. Genitale wratten worden veroorzaakt door slechts enkele subtypen HPV virussen (voornamelijk nrs. 6 en 11).
Het eerdere bericht is dus niet juist omdat niet iedereen besmet raakt met de subtypen die genitale wratten veroorzaken. Raak je wel besmet met die subtypen, dan is de kans dat er daadwerkelijk wratten ontstaan tussen de 10 en 30%.
Google is fijn, maar medische informatie die het weergeeft is voor leken niet te interpreteren. Ik vertrouw liever op de kennis die ik tijdens mijn studie heb opgedaan.
ReagerenJurgen11 maart 2026 om 19:21Kan je de bron geven waar je die info gevonden hebt over 10% Ã 30% die wratten krijgt van de speciifieke HPV virussen.
Reageren