- Alias159 januari 2020 om 11:25
Mijn man en ik zijn ruim 9 jaar getrouwd en hebben altijd onbeschermd seks gehad.
Voordat wij het bed met elkaar deelden, gaf hij aan een soa test te hebben gedaan, omdat hij een roerig verleden heeft gehad met heel wat bedpartners. Deze zou negatief zijn geweest. Ik heb de uitslag zelf nooit gezien.Zelf had ik nog nooit eerder seks of anderszins seksueel contact met iemand anders gehad.
Nu blijkt mijn man genitale wratten te hebben die er volgens hem al langere tijd zitten en steeds weer terug keren. Hij beweerd dat deze van +10 jaar geleden zouden kunnen zijn, want een andere verklaring is er niet volgens hem.
Ik heb me aardig ingelezen en mijn inziens is dit lariekoek. Ik wil graag weten of de kans bestaat dat hij dit voor ons huwelijk heeft gehad of een pathologische leugenaar is.
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
9 januari 2020 om 14:17Dat is geen lariekoek.
Op de eerste plaats zijn gen. wratten niet te testen met een soa test.
Op de tweede plaats blijft het virus met een beetje pech gewoon jarenlang zitten met zo nu en dan een uitbraak.
Theoretisch is het mogelijk het virus op te lopen en er dan vervolgens jaren geen last van te hebbenEn ja, er is de mogelijkheid, dat hij een “uitstapje”heeft gemaakt en ze daar dan bij heeft opgelopen.
ReagerenAlias159 januari 2020 om 14:27Jarenlang, dat is niet echt concreet. +10 jaar is een zeldzaamheid. Ik begreep dat je middels een kweek/biopt wel kan testen op genitale wratten.
Ik ga eerder uit van het laatste en ik geloof dat iemand zijn biezen kan pakken
ReagerenJohn (moderator)
9 januari 2020 om 16:30Testen met een biopt kan, maar dan moeten er wel wratten zijn. En doorgaans is het dan zo, dat wanneer er zijn wratten er geen biopt genomen hoeft te worden omdat ze wel heel herkenbaar zijn.
ReagerenAlias1510 januari 2020 om 12:51[blockquote]BBCode you used is not allowed.[/blockquote]
De huisarts heeft gezegd dat het wratten zijn.
Geen andere benaming aan gegeven. Lekker vaag.
Ik begreep ook dat het hpv virus slechts 2 jaar in je lichaam blijft zitten, klopt dit?
ReagerenJohn (moderator)
10 januari 2020 om 15:45Het HPV virus kan echt wel langer in je lichaam aanwezig blijven
Reageren