Zoeken Vraag het forum

Urine op kweek, soa?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hello,

ik loop al een jaar te sukkelen met vreemde blaasklachten. Gek genoeg was dit afgelopen winter over en is dit nu weer begonnen. Vorig zomer heb ik drie echo’s gehad en darm onderzoek. Hier is niks uitgekomen. Ik heb wel 2 keer blaasonstekking gehad en in totaal wel 7 keer antibiotica gekregen ‘voor de zekerheid’. Ik heb op de spoedijsende gelegen en ze hebben een volledig bloedonderzoek gedaan. Mijn urine is ook op kweek gezet in die tijd. Mijn vraag is nu: als ze je urine op kweek zetten, zien ze dan ook meteen of je soa’s hebt? En bij zo’n volledig bloedonderzoek? Ik heb al 2 jaar een vaste vriend. Wij beide zijn niet vreemdgegaan oid. Het zou opzich kunnen dat we iets daarvoor hebben opgelopen. Mijn vriend heeft overigens nergens last van. Ik verder ook niet.

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Die vraag is niet te beantwoorden. Ik weet niet wat ze precies allemaal onderzocht hebben. Normaliter zou een soa wel gevonden moeten worden als de urine op kweek wordt gezet…maar dat kun je navragen bij je huisarts.

Reageren
Reageer op: Urine op kweek, soa?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.