- Anoniem18 mei 2016 om 17:20
Beste,
Na even gezocht te hebben op het internet, ben ik het antwoord niet tegen gekomen.
Vele verhalen over vreemdgaan etc, dat is hier iig niet van toepassing.Na ongeveer twee maanden seks te hebben, kwam partner met het nieuws dat ze op de hoogte is gebracht van dat een vorige bedganger ( dec 2015) chlamydia heeft.
Natuurlijk heb ik twee maanden lang niet veilig gesekst dus ging ik er vanuit dat ik het ook had. Allebei een afspraak gemaakt bij de GGD, zij is getest en de uitslag was positief. Ze heeft chlamydia. Week erna kreeg ik mijn uitslag en tot mijn verbazing heb ik geen chlamydia. Omdat ik er heilig van overtuigd was, heb ik de dag na het testen al wel mijn 2 pilletjes gekregen.
Wat ik erbij moet vermelden is dat ik in 2013 eerder chlamydia heb gehad. Toen had ik last van de bekende druiper. Na het laten behandelen gingen de verschijnselen niet weg waardoor ik dus terug naar de GGD ben gegaan. Ik heb toen doxycycline 2x dgs 1tablet gedurende 1 week gekregen. Na deze week gingen de verschijnselen wel weg!
De dokter van de GGD had geen idee, hoe het zo kon zijn dat mijn partner wel besmet is en ik niet. Ik heb gedurende 2 maanden regelmatig seks gehad.
Rara politie pet, wie heeft het antwoord?
Ben ik immuun geworden na mijn kuurtje van 3 jaar geleden?Groet,
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
18 mei 2016 om 17:54Ik denk dat je
Reageren
a. heel veel geluk hebt gehad of
b. je afweersysteem goed werkt en je een infectie zelf hebt geklaard.Anoniem19 mei 2016 om 08:16Denk ook dat je geluk gehad hebt. Wel is het zo dat als je lang chlamydia gehad hebt, je immuun systeem sneller zal reageren en infectie kan klaren. Voor antibiotica periode ging men ervan uit (en nogsteeds) dat mannen veelal binnen 1 maand tot max 6 maanden de infectie zal klaren. Bij vrouwen zal dit veel langer duren en er dus een risico is op pid etc. Al met al denk wel dat je geluk gehad hebt.
Reageren