John (moderator)
21 september 2023 om 11:30Als ik een antwoord heb zal ik het hier delen
Anoniem23 september 2023 om 09:54Heeft u hier een antwoord opgekregen ?
ReagerenJohn (moderator)
23 september 2023 om 17:27Nee. Het is weekend.. Als ik antwoord krijg zal ik het hier plaatsen
ReagerenGertje31 oktober 2023 om 21:38Ben je ondertussen al wat wijzer geworden hoe het nu zit? Ik moest er vandaag terug aan het denken en herlas nog eens alles om gerust te zijn en zag nu je latere reacties….
ReagerenGertje1 november 2023 om 22:04Ik wil zeker niet blunt en ongeduldig klinken maar ik zit nu weer in paniek. Zou je even een update kunnen geven john?
ReagerenAnoniem2 november 2023 om 08:37Jij neemt een vergrote klier waar in je lies, en denkt direct aan lgv.
Je vraagt de huisarts om advies, en die geeft aan niet direct een oorzaak te vinden.
Vervolgens ga je zoeken via het internet…
Een vergrote klier zegt op zich niks. Dat kan zoveel oorzaken hebben. Lgv komt in Nederland bijzonder weinig voor. En als het voorkomt, dan is het vooral onder MSM, dus mannen die seks hebben met mannen.
Vrouwen die lgv hebben, ontwikkelen bijna altijd ernstige klachten. Dus niet een beetje opgezette klier, maar heftige ontsteking, veel pijn, plasklachten.
Dat er bij jou paniek ontstaat heeft toch echt een andere oorzaak.
ReagerenJohn (moderator)
2 november 2023 om 14:13Het is zeer onwaarschijnlijk dat LGV zonder chlamydia komt.
ReagerenGertje3 november 2023 om 12:30Bedankt John!
Reageren
Dus zoals we eerder tot de conclusie kwamen zou bij LGV dus altijd een positieve chlamydia urine test zijn.John (moderator)
3 november 2023 om 16:41Zo eenvoudig is het niet. iemand kan een combi infectie heben gehad. Het lichaam kan de chlamydia infectie klaren en de LGV blijft.
Reageren