Zoeken Vraag het forum

Vraag lgv

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • John (moderator)

Als ik een antwoord heb zal ik het hier delen

Anoniem

Heeft u hier een antwoord opgekregen ?

Reageren
    John (moderator)

Nee. Het is weekend.. Als ik antwoord krijg zal ik het hier plaatsen

Reageren
    Gertje

Ben je ondertussen al wat wijzer geworden hoe het nu zit? Ik moest er vandaag terug aan het denken en herlas nog eens alles om gerust te zijn en zag nu je latere reacties….

Reageren
    Gertje

Ik wil zeker niet blunt en ongeduldig klinken maar ik zit nu weer in paniek. Zou je even een update kunnen geven john?

Reageren
    Anoniem

Jij neemt een vergrote klier waar in je lies, en denkt direct aan lgv.

Je vraagt de huisarts om advies, en die geeft aan niet direct een oorzaak te vinden.

Vervolgens ga je zoeken via het internet…

Een vergrote klier zegt op zich niks. Dat kan zoveel oorzaken hebben. Lgv komt in Nederland bijzonder weinig voor. En als het voorkomt, dan is het vooral onder MSM, dus mannen die seks hebben met mannen.

Vrouwen die lgv hebben, ontwikkelen bijna altijd ernstige klachten. Dus niet een beetje opgezette klier, maar heftige ontsteking, veel pijn, plasklachten.

Dat er bij jou paniek ontstaat heeft toch echt een andere oorzaak.

Reageren
    John (moderator)

Het is zeer onwaarschijnlijk dat LGV zonder chlamydia komt.

Reageren
    Gertje

Bedankt John!
    Dus zoals we eerder tot de conclusie kwamen zou bij LGV dus altijd een positieve chlamydia urine test zijn.

Reageren
    John (moderator)

Zo eenvoudig is het niet. iemand kan een combi infectie heben gehad. Het lichaam kan de chlamydia infectie klaren en de LGV blijft.

Reageren
Reageer op: Vraag lgv
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.