Zoeken Vraag het forum

LGV?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • James

Hi John

ik heb een vraagje over LGV. Wanneer je je laat testen op Chlamydia, komt LGV dan ook naar boven? Of als je LGV zou hebben test je dan dus ook positief Bij een chlamydia test?

27 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat zou apart getest moeten worden

Reageren
    James

Hallo John. Ik las op soapoli online dat: een onderzoek op LGV wordt gedaan als er een chlamydia na onderzoek wordt vastgesteld.
    klopt dit dan niet volgens u?

Reageren
    James

En ook lees ik:

Daarna krijg je klachten met meer pijn, soms pusachtige afscheiding en koorts.

Is de uitslag positief voor chlamydia, dan word je meestal verder op LGV getest.

Deze symptomen heb ik niet en niet gehad en mijn testen op chlamydia zijn negatief. kan ik er dan van uit gaan dat ik ook geen LGV heb?

Reageren
    John (moderator)
    James

Dat is gek, zijn dan de bronnen die ik raadpleeg niet goed?
    <h3>Diagnosis</h3>
    Tests for chlamydia will also detect LGV infection, so a negative chlamydia test means no LGV infection.

Dit vind ik dan op http://www.aidsmap.com/

Reageren
    John (moderator)

Je moet niet bij commerciële bedrijven kijken en ook niet op buitenlandse sites. Regels in het buitenland kunnen afwijken van de regels/protocollen in Nederland. Het RIVM en de GGD zijn in Nederland de betrouwbaarste bronnen voor informatie.

Reageren
    John (moderator)

Als je verder geen klachten hebt na de negatieve CT test, heb je ook geen LGV

Reageren
    James

ok john bedankt. maar ik ben dus oraal bevredigd zonder condoom en heb 4 chlamydia testen laten uitvoeren die allemaal negatief waren. ik heb geen van de genoemde symptomen behalve dan dat ik een raar gevoel heb ervaren in mijn plasbuis wat nu ook niet meer zo is. Kan ik dan wel stellen dat het geen lgv is en dat ik hier niet voor apart hoeft te testen?

Reageren
    John (moderator)

De kans op LGV is in dat geval sowieso bijna nihil

Reageren
    James

Ik heb zelf ook de persoon onveilig oraal bevredigd. Maakt dat de kans dan wel weer groter? Of blijft dat nihil gezien de ontbrekende symptomen en negatieve testen. Ook een keelswab gedaan op 4 weken na contact welke negatief was. Ja ik heb wel last van een opgezette klier in de hals zo nu en dan maar dit is waarschijnlijk meer aan een verkoudheid te wijten niet? Geen afscheiding, pus, koorts enz. Hoor het graag van u nog.

Reageren
    John (moderator)

Ook die kans is uiterst klein

Reageren
    Rico

Wat is lgv

Reageren
    Anoniem

Dus, wanneer je negatief test op een gewone Chlamydia dan heb je ook geen LGV?

Reageren
Reageer op: LGV?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.