- Anoniem30 december 2022 om 15:26
Krijg je bij LGV altijd klachten? Krijg je dan altijd een opgezette lymfklier? Ik heb namelijk last van aambeien en heb gelezen dat dit ook LGV kan zijn, want dat er dan bulten in de anus kunnen onsttaan maar met lymfvocht ipv bloed (aambeien).
Anoniem30 december 2022 om 15:55& Ik lees online dat LGV zou kunnen getest worden via een bloedonderzoek, klopt dit? Want gewone chlamydia kan toch niet via bloedonderzoek.
ReagerenJohn (moderator)
30 december 2022 om 16:40Nee zo kun je dat niet stellen
ReagerenJohn (moderator)
30 december 2022 om 16:41Ipv je over van alles en nog wat zorgen te maken kun je de huisarts vragen om een test te doen. Aambeien hebben niet per se iets met LGV te doen.
ReagerenAnoniem30 december 2022 om 18:11Ik heb een algemene test gehad, maar toen werd niet getest op LGV, ben er nu pas achtergekomen dat die variant bestaat en die wordt niet meegetest bij een algemen test, tjah…
ReagerenJohn (moderator)
30 december 2022 om 18:19Het is ook nog maar de vraag of je dat dan überhaupt zou hebben zonder klachten
ReagerenAnoniem30 december 2022 om 20:12Waarom denk je dat er niet zomaar op LGV getest wordt?
Zou daar geen reden voor zijn?
Of denk je dat men zomaar wat doet?
ReagerenAnoniem30 december 2022 om 20:57Ja, misschien zoek ik het inderdaad wat te ver John. Ik heb eigenlijk praktisch geen klachten. Kan me gewoon herinneren dat ik eens een zweertje had bij mijn anus (maar wie heeft dat nou eens niet) en dat ik dan toevallig enkele maanden erna last kreeg van ‘aambeien’. (Dat denk ik toch). Maar ik las dan op het internet dat er bij LGV ook bultjes kunnen optreden die lijken op aambeien maar dan gevuld met vocht. Ik heb wel geen last van aambeien, heb geen bloederige afscheiding of pijn of jeuk. Dus, voor de rest gewoon alles in orde. Ik denk dat die zwellingen door LGV dan wellicht wel (pijn)klachten zouden geven of niet? Zou ik het gewoon wat te ver zoeken denk je, John?
Als ik een normale anale Chlamydia soa-test afleg en die is negatief, dan betekent dit ook dat ik geen LGV heb veronderstel ik? Want bij LGV zou een gewone Chlamydia test toch ook positief keuren, aangezien dit een variant ervan is?
Antwoord aan anoniem: Waarom ik dat denk? Ik denk dat niet, ben dat zeker, want heb de resultaten al binnen gehad en er is NIET getest geweest op LGV (zoals ik in mijn bericht had vermeld)
Alvast dank voor respons!
ReagerenJohn (moderator)
30 december 2022 om 21:06” bultjes kunnen optreden die lijken op aambeien maar dan gevuld met vocht. Ik heb wel geen last van aambeien, heb geen bloederige afscheiding of pijn of jeuk. Dus, voor de rest gewoon alles in orde. ”
Reageren
Dus eigenlijk pluk je informatie van internet projecteert dat op jezelf alhoewel je in principe geen enkele klacht hebt die daaraan te linken valt….
Vindt je dar zelf niet een beetje vreemd en overdreven?Anoniem30 december 2022 om 21:07Ik bedoelde dat ik die bultjes (miss aambeien) wel heb, maar dat ik er geen klachten van heb. Heb geen pijn of jeuk of eender wat. Maar heb wel aambeien (bultjes) die soms naar buiten komen wanneer ik naar de wc ga. Mijn excuses voor de verwarring John.
ReagerenAnoniem30 december 2022 om 21:12Hoe acht je zelf de kans John?
ReagerenJohn (moderator)
30 december 2022 om 21:24Ja, maar dat klinkt dan toch als gewone aambeien
ReagerenJohn (moderator)
30 december 2022 om 21:27Ik doe niet aan kansberekeningen, maar acht de kans klein
Reageren