Zoeken Vraag het forum

Vraag

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Hulp gezocht

Hoi,

Bij deze misschien een hele gekke vraag. Maar ik vraag me af of het mogelijk is om door een druppel speeksel chlamydia in het oog te krijgen?

Ik praatte 2 weken geleden namelijk met mijn collega en ik merkte dat er een heel klein druppel speeksel in mijn oog terecht kwam. Ik weet dat die collega wel graag het bed deelt met 1 en ander…

Ik heb nu 2 weken later ineens last van een rood oog in mijn ooghoek en last van jeuk. Ik draag contactlenzen. Het lijkt me een kleine kans, maar ik vind het zo opmerkelijk dat, na de druppel speeksel, ik 2 weken later inees last heb van het oog…

Kan iemand mij helpen? Ik maak me ernstig veel zorgen.

6 reacties
    Reageren
    Man

Hallo dat is zeeeeeeer onwaarschijnlijk

Reageren
    Hulp gezocht

Dus er is wel een kans… wat kan ik nu het beste doen dan?

Reageren
    Anoniem

Wat ik niet begrijp, losstaand van het feit of je nu idd risico hebt gelopen of niet,dat je op een forum om hulp vraagt ipv naar de dokter te gaan,als je je ” ernstig veel zorgen maakt”……

Reageren
    Hulp gezocht

Omdat ik nu niet bij de dokter terecht kan, het is zondag. Daarom hoop ik hier hulp te krijgen, Maar blijkbaar kan ik dat niet krijgen.

Reageren
    John (moderator)

Het is  moeilijk om zo te zeggen wat er met je oog aan de hand is. Zo chlamydia krijgen is toch wel zeer onwaarschijnlijk. Je zou ook al eerder klachten moeten hebben gehad. Als je klachten blijft houden moeten even naar de dokter

Reageren
    Hulp gezocht

Oke, dankjewel John! Jk ga het in de gaten houden

Reageren
Reageer op: Vraag
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Naar de huisarts gaan
5 min leestijd

Naar de huisarts: wat kost een consult en wat wordt vergoed?

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.