- Anoniem9 mei 2018 om 06:11
Een week geleden heb ik een test op chlamydia gedaan in het buitenland. Dit was voor chlamydia.
Ik deed een urinetest, maar was voordat ik naar de dokter ging nog naar het toilet geweest. Ik heb toen zo’n 5 glazen water gedronken bij de dokter voordat ik genoeg urine kon inleveren.
Het testresultaat: negatief. Mijn symptomen zijn echter nog steeds daar (bloedingen, buikpijn). Zou het kunnen dat de test niet betrouwbaar was omdat het zo verdund was? Of zou de test dan als “ongeldig” verklaard zijn en hadden ze er niet eens op kunnen testen?
Alvast bedankt!
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
9 mei 2018 om 07:50Ben je man of vrouw?
ReagerenAnoniem10 mei 2018 om 06:40Vrouw
ReagerenJohn (moderator)
10 mei 2018 om 08:51Bi vrouwen zijn urinetesten niet altijd betrouwbaar, maar worden er doorgaans uitstrijkjes gebruikt.
ReagerenAnoniem10 mei 2018 om 11:19Er is mij verzekerd dat een urinetest even betrouwbaar is hier. Werkt het bij mannen wel bij verdunde urinesamples? Want dan moet ik daar maar vanuit gaan.
ReagerenJohn (moderator)
10 mei 2018 om 13:12Bij mannen kan een urinetest wel werken, maar dat komt doordat de urinebuis bij een man in de penis zit en dus sneller besmet raakt dan de urinebuis van een vrouw
Reageren