Zoeken Vraag het forum

Online antibiotica chlamydia

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Goede avond!

Ik heb na een positieve test op chlamydia via treated.com 2 keer 500mg azithromicine besteld.
    Ik heb al een keer eerder chlamydia gehad en weet dus welke antibiotica hiervoor geslikt moet worden.
    Ik ben net een maand van mijn vorige besmetting af, en helaas weer herbesmet door mijn vriend omdat de kuur bij hem eerder niet aangeslagen was.
    Nu is deze site partners met een aptoheek uit de UK, en ook de pillen hebben een engelse bijsluiter.
    De pillen zaten echter niet in het originele doosje maar een wit doosje met sticker erop met daarop info en de naam van het medicijn.
    Aan de pillen te zien zouden het de juiste medicijnen te zijn en ook op de drukstrip staat azithromicin 500mg per pil.
    Nu was mijn vraag: moet ik twijfelen aan de betrouwbaarheid van deze site en de antibiotica?
    Alvast bedankt!
    Mvg

14 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Illegaal pillen kopen via internet heeft altijd risico’s. Ik snap ook niet waarom je niet gewoon een recept bij de huisarts daarvoor vraagt. Heb je een DHZ test gebruikt?
    “Ik ben net een maand van mijn vorige besmetting af, en helaas weer herbesmet door mijn vriend omdat de kuur bij hem eerder niet aangeslagen was.” Dat is ook niet erg waarschijnlijk als hij de goede medicijnen heeft gehad.

Reageren
    Anoniem

Is dat illegaal? Oh.. dacht dat daar een dokter online een recept voor je uitschreef..

En ja een thuistest gedaan van testalize.me, zelfde als die ggd gebruikt.

Dus er is kans dat die 2 blauwe pillen van treated.com mijn chlamydia niet kunnen behandelen?

Bedankt voor uw vorige antwoord!

Reageren
    John (moderator)

Denk je echt dat er ergens in het buitenland een dokter zit die al die bestellingen van een recept voorziet? Ze laten je daar wellicht wel voor betalen…maar dat puur winstbejag. Testalize zegt alleen dat de test even betrouwbaar is als die van de GGD. Niet dat het dezelfde test is.. Daarmee zeg ik niet dat de testen van testalize niet goed zouden zijn.
    Ga voor een test naar de GGD of je huisarts. Dan weet je 100% zeker dat de test goed is en krijg je meteen een recept voor de medicatie. Daar weet je dan ook 100% zeker van dat je de goede medicijnen krijgt.
    Ik weet niet waar je vriend/partner de test heeft laten doen…maar dit soort dhz testen zijn doorgaans niet geschikt voor mannen

Reageren
    Anoniem

Ja weet ook niet waarom ik dat dacht maar was in de stress en wilde er zsm weer vanaf.

Het is dus geen slim idee de medicatie in te nemen?

Reageren
    Anoniem

Mijn vriend heeft zich trouwens bij de huisarts laten testen

Reageren
    John (moderator)

Dan was het eigenlijk juist goed geweest om even naar de huisarts te gaan en daar een recept te vragen. Veel goedkoper en veel sneller….
    Ik kan er zo niets over zeggen….ik weet namelijk niet of je de juiste medicijnen hebt met de juiste werkzame stof. Helaas is dat met medicijnen via internet niet altijd betrouwbaar, en al helemaal als ze uit het buitenland komen…

Reageren
    Anoniem

Heb voor het bestellen wel wat research gedaan, op trustpilot heel veel beoordelingen dat de site zeer betrouwbaar is. Weet alleen niet hoeveel waarde ik hier dan aan moet hechten maar het kwaad is al geschied.

Heb de medicijnen nog niet ingenomen hoor maar durf het ook bijna niet meer na alle twijfel.

Nadeel van de huisarts is weer wachten op uitslag van soa test en wacht al zo lang tot het eindelijk een keer weg kan zijn

Reageren
    John (moderator)

je zou met de uitslag van de test naar de huisarts kunnen gaan en dan meteen een recept vragen.. Of het risico nemen en de pillen gebruiken

ik kan zo helaas ook niet zeggen of de pillen die je hebt gekregen wel of niet goed zijn….

Reageren
    Bert

heeft u de pillen gebruikt, heb ze ook besteld op treated.com. Maar durf ze niet in te nemen

Reageren
    Rik

waarom worden mijn berichten steeds verwijderd?!?!

Reageren
    John (moderator)

Berichten worden doorgaans alleen verwijderd als ze niet aan de voorwaarden voldoen, die voor forumberichten gelden.

Reageren
    Floefie

ha,

als je chlamydia hebt gehad en je er vanaf bent. Betekend dit dan ook dat het helemaal uit je lichaam is of ben je dan nogsteeds drager?

Reageren
    John (moderator)

weg is weg. Het blijft niet in je lichaam

Reageren
    John (moderator)

Jessy/Floefie
    Je had de vraag al een keer gesteld….en ook antwoord gekregen.

Reageren
Reageer op: Online antibiotica chlamydia
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.