Zoeken Vraag het forum

Chlamydia niet weg na 2x Azitromycine?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hee,

Even een vraag m.b.t. een (vorige?) Chlamydia infectie. Eind december werd er bij mij chlamydia geconstateerd. 2 pillen azitromycine gepakt, een volle week na afloop van de kuur opnieuw getest. Vervolgens niets meer gehoord, tot een week voordat ik naar het buitenland verhuisde (feb). De dokter was het “vergeten” te melden en er zat volgens haar (voor zover ik het me nog kon herinneren) nog 10% van de chlamydia. Advies: wachten en kijken of het vanzelf nog over gaat OF nogmaals 2 azitromycine pillen om zeker te zijn. Ik ben enorm geschrokken dus heb uiteraard weer de pillen genomen. Sinds ik in het buitenland ben heb ik soms nog wel eens rare klachten, bijv een week lang licht bloeden buiten menstruatie om. Zou het kunnen dat de bacterie, zelfs na deze volgens de dokter “misschien wel overbodige” dubbele dosis antibiotica, nog in mijn lichaam zit?

Alvast heel erg bedankt

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Die vraag kan ik zo helaas ook niet benatwoorden…je zou test moeten doen

Reageren
    Same

Heb hetzelfde probleem ?

Reageren
    Livia

Ik heb ook chlam gehad. 1 pilletje na een week was het weg

Reageren
Reageer op: Chlamydia niet weg na 2x Azitromycine?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.