Zoeken Vraag het forum

Rode vlekken op de eikel

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • RodeDop

Hallo,

Sinds 2 dagen heb ik 2 rode vlekken op de eikel (zie foto’s) die wat lijken te glimmen vergeleken met de rest van de huid. Nu vraag ik me af of dit een SOA kan zijn. 4 weken geleden heb ik onveilig seks gehad. Ik heb al eerder (2x) chlamydia gehad maar die klachten waren heel anders dan deze. Ik heb ook het een en ander gelezen over een schimmelinfectie maar dan vraag ik me af of deze vlekjes daar van toepassing kunnen zijn?

Verder gebruik ik doxycycline tegen acne wat tevens ook een medicijn is tegen chlamydia. Weet geen raad omdat ik me daar dus ook niet op kan laten testen door de doxy.

Groetjes

9 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat kan een schimmelinfectie zijn door de doxy.
    Ga even naar de huisarts

Reageren
    RodeDop

Bedankt.

Is het bij een schimmelinfectie dan ook mogelijk dat het plasgaatje (echt alleen dat) vochtig is? Bij chlamidiya had ik namelijk een vochtige eikel maar dat is nu niet het geval.
    Alvast bedankt

Reageren
    John (moderator)

Afscheiding uit het plasgaatje is niet gebruikelijk bij een schimmelinfectie
    Het zou ook een andere infectie kunnen zijn….
    Ga in ieder geval naar de huisarts met de klachten

Reageren
    RodeDop

Ga ik doen, bedankt.

Met wat voor type infictie zou ik hier rekening kunnen houden?

Reageren
    John (moderator)

het kan een bacteriële infectie zijn…

Reageren
    RodeDop

Is dit overdraagbaar bij seksueel gemeenschap? En zou het een SOA kunnen zijn of denk je eerder aan een infectie?

Alvast bedankt

Reageren
    John (moderator)

Dat is moeilijk te zeggen. Een bacteriële infectie en ook een schimmelinfectie zijn ook overdraagbaar. Ik denk niet meteen aan een soa, maar onmogelijk is het niet

Reageren
    RodeDop

Zouden het symptomen kunnen zijn van een blaasontsteking of is dat iets heel anders? Ik moet namelijk ook opvallend vaak plassen. Pijn of een branderig gevoel ervaar ik hierbij niet.

Reageren
    John (moderator)

Een urineweginfectie (een bacteriële infectie dus) zou ook goed kunnen.

Reageren
Reageer op: Rode vlekken op de eikel
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.