Zoeken Vraag het forum

SOA-test laten doen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb even een vraagje aan mensen die ervaring hebben met een soa-test laten doen..
    Volgende week ga ik een soa-test laten doen, omdat ik mijn vriend twee keer oraal bevredigd heb zonder condoom. Ondertussen heb ik niets meer met hem, maar het bleek dat hij me gewoon bedrogen heeft. Ik kreeg bij biologie het onderwerp soa’s en toen kreeg ik een heel naar gevoel in mijn maag. Wat als ik het ook heb? Dat kwam vooral doordat ik al een tijdje terug in mijn keel gekeken had en hele rare bultjes/zweertjes achter in me keel had gezien. Ik dacht ik moet het gewoon voor de zekerheid doen, dan weet ik het zeker.

Dus heb ik bij UMC polikliniek soa een afspraak kunnen maken. Het is anoniem en gratis. Alleen daar gaat mijn vraag dus over. Is het gratis, omdat je echt niets hoeft te betalen voor die test of omdat het door je verzekering wordt verzekerd? Mijn ouders mogen hier echt niet achter komen en zij kunnen mijn verzekeringswerk zien. Ik heb gelezen dat ik onder de risicogroep val, ik ben 17, en dat het sws gratis is. Ik wil gewoon niet dat er iets bij mijn ouders kan komen. Daarom deed ik het ook niet bij de huisarts, omdat je daarvan toch een overzicht krijg als je de dokter bezocht hebt.

En daarnaast nog 1 extra vraagje: stel dat ik iets heb, en ik heb medicijnen nodig, blijft dat dan ook alleen bij het UMC of komt mijn huisarts iets te weten? Want ik moet natuurlijk wel die medicijnen betalen en dat doe ik liever gewoon cash ^^

Hopelijk heeft iemand duidelijke antwoorden hierop.

Groetjes

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als het anoniem is komt niemand dat te weten. Ook de huisarts niet.
    Als je een recept zou krijgen kun je dat gewoon in een apotheek afhalen en contant betalen.

Reageren
    Anoniem

En die test is geen verzekeringswerk?

Reageren
    John (moderator)

Nee dat is geen verzekeringswerk als die anoniem wordt afgenomen.

Reageren
    Anoniem
Reageer op: SOA-test laten doen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.