- Holland6 november 2013 om 09:27
Sinds een aantal dagen moet ik vaak naar de wc. Het plassen zelf doet geen pijn, totdat ik klaar ben: dan krijg ik kramp en lijkt het alsof ik meer moet plassen. Dit is dan niet het geval. De pijn verdwijnt pas als ik mijn spieren weer aanspan om te stoppen.
Ik ben een jaar samen met mijn vriend. Eerst deden we het veilig, nu een aantal keer zonder condoom met pil. De pijn begon de dag na de (wat ruwere) seks. Mijn vriend zegt dat hij ‘schoon’ is.
Ook verschijnt er soms een klein beetje bloed, al ben ik nog niet helemaal tot de conclusie of dit via de urinebuis komt of de vagina. Ik zal er op letten.
Ik durf eerlijk gezegd niet naar de dokter aangezien dit familie is.
Nu hoop ik eerlijk gezegd op een blaasontsteking, maar ben ik bang voor een SOA.
Alvast bedankt voor de hulp.12 reactiesReagerenHolland6 november 2013 om 15:09Wie kan mij helpen a.u.b. ?
ReagerenAnoniem6 november 2013 om 16:11Hey vraagsteller,
Goed dat je je probleem hier neerlegt, hopelijk kan iemand je helpen!
Ik ben zelf een man haha, dus heb niet veel verstand over het vrouwelijk blaas/urine systeem. Wel ben ik arts geweest en probeer je daarom ook zeker te helpen om de oorzaak te vinden.Ik denk niet aan een blaasontsteking, omdat je aangeeft alleen pijn te hebben ná het plassen en niet op andere momenten. Bij een blaasontsteking is dit meestal wel het geval.
Een soa lijkt me ook niet het geval, als je tenminste echt geen seks met andere bedpartners dan je vaste vriend hebt gehad?! En daar ga ik dan vanuit..
Wat wel zal kunnen, is dat je lichaam moet wennen aan de wat ‘ruwere’ seks zonder condoom. 2 dingen die je eerst niet deed en daar kan het lichaam even aan moeten wennen.
Het zou idd fijn zijn als je nog aangeeft waar het bloed vandaan kwam.
Sterkte ermee!
Joost
ReagerenAnoniem6 november 2013 om 16:13Anoniem6 november 2013 om 16:19Natuurlijk kan het wel een SOA zijn. Als jouw vriend onveilige seks met een ander heeft gehad! Je kunt je anoniem laten testen bij de GGD.
Waar kan ik een soa-test laten doen?
Reageren
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/gezonde-seksualiteit/vraag-en-antwoord/waar-kan-ik-een-soa-test-laten-doen.htmlAnoniem6 november 2013 om 16:20Blaasontsteking
Reageren
http://www.thuisarts.nl/blaasontstekingAnoniem6 november 2013 om 17:12Tandor16 november 2013 om 20:01[quote]Hey vraagsteller,
Goed dat je je probleem hier neerlegt, hopelijk kan iemand je helpen!
[b]Ik ben zelf een man haha, dus heb niet veel verstand over het vrouwelijk blaas/urine systeem.[/b] [b]Wel ben ik arts geweest[/b] en probeer je daarom ook zeker te helpen om de oorzaak te vinden.Ik denk niet aan een blaasontsteking, omdat je aangeeft alleen pijn te hebben ná het plassen en niet op andere momenten. Bij een blaasontsteking is dit meestal wel het geval.
Een soa lijkt me ook niet het geval, als je tenminste echt geen seks met andere bedpartners dan je vaste vriend hebt gehad?! En daar ga ik dan vanuit..
Wat wel zal kunnen, is dat je lichaam moet wennen aan de wat ‘ruwere’ seks zonder condoom. 2 dingen die je eerst niet deed en daar kan het lichaam even aan moeten wennen.
Het zou idd fijn zijn als je nog aangeeft waar het bloed vandaan kwam.
Sterkte ermee!
Joost[/quote]
Vreemde reactie voor iemand die zegt arts geweest te zijn.
Reageren
Wat was je ook alweer voor arts??Anoniem6 november 2013 om 20:48Vraag me ook af wat voor ‘arts’ jij dan bent (geweest) en er klakkeloos van uitgaat dat ze geen SOA kan hebben omdat haar vriend ‘schoon’ is… Duh, onder welke steen ben jij vandaan gekropen?! En hoe durf je überhaupt een uitspraak te doen via Internet? En wat maakt het uit hoe oud dit meisje is?
Reageren
Jij bent/was arts??? Waar heb je gestudeerd dan en waar ben je afgestudeerd?
Het lef!Tandor16 november 2013 om 21:23Beste Holland,
De klachten lijken het meest op een blaasontsteking. Breng daarom ochtendurine naar je huisarts en laat die onderzoeken. Als daar verder niets uitkomt zul dan toch even naar je huisarts moeten om te laten onderzoeken of het misschien toch een schimmelinfectie is of een SOA.Voorlopig toch maar even een condoom blijven gebruiken!
ReagerenAnoniem8 november 2013 om 11:09Tandor,
[u]Excuses voor mijn onduidelijkheid[/u], dit was natuurlijk niet de bedoeling.
Ik werkte als arts op de eerste hulp, en als je het niet erg vindt hield ik me niet bezig met de polikliniek urologie, of dergelijk.
Als jij denkt dat het wel een SOA of blaasontsteking is, dan leg ik me daar bij neer. Vraagsteller is namelijk gebaat bij het juiste advies.
Maar wat haar klachten zijn, daar sta ik blijkbaar anders in dan jou.
Jij zou het immers allemaal [b]wel[/b] weten. 😉Aan ‘Anoniem’ gericht: ik vroeg naar haar leeftijd om de juiste diagnose te stellen.
MVG,
Reageren
JoostTandor18 november 2013 om 15:55Beste Joost,
Ook ik weet niet alles.
Ik zal mijn reactie iets nader uitleggen.
Om arts te worden volgt men de opleiding geneeskunde die wordt gevolgd door een 3 jarige Masteropleiding.
gynaecologie, verloskunde, interne geneeskunde zijn vaste onderdelen van de opleiding. Ik weet zeker dat het urogenitaal stelsel van de vrouw de revue passeert. Daarom vond ik je stelling een beetje vreemd voor iemand die de Masteropleiding heeft gedaan.Waar het om gaat is, dat we zo veel mogelijk voorkomen dat mensen zich op dit forum als arts presenteren die dat niet zijn en daarmee gebruikers misleiden.
Overigens kun je je als arts aanmelden bij dokter.nl en als zodanig registreren om dan dus als arts vragen op het forum te beantwoorden. Stuur daarvoor een mailtje naar de clientenservice via het contactformulier op:
Reageren
http://www.dokter.nl/contact-en-uitschrijven
Vermeld daarbij ook je vakgebied en je BIG nummer.Anoniem13 oktober 2016 om 19:35Ik heb precies hetzelfde,
Reageren
Als ik klaar ben met plassen een soort druk op mijn blaas voelt als een soort steek. Heb vanochtend in een potje geplast want ik dacht aan een blaasontsteking, ze hebben bloedsporen gevonden en gaan het nu verder onderzoeken. Kan komen omdat ik er vroeg bij was, na 1dag heb ik urine ingeleverd.