Zoeken Vraag het forum

Urineweginfectie of chlamydia

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Manindistress

Ik ben een man van 56. Tijdens mijn vakantie in Indonesie kreeg ik pijn bij het plassen. Terug in Nederland langs de huisarts gegaan, urine op kweek gezet en bloed laten afnemen. Diagnose: urineweginfectie met sporen van chlmydia. Ik heb de afgelopen 7 jaar alleen maar gemeenschap gehad met mijn vrouw. Daarvoor had ik een andere partner, ik praat over 9 jaar geleden. Mijn vrouw heeft geen andere partner gehad en ik ook niet. Ra, ra hoe kom ik aan chlamydia. Het enig wat ik kan bedenken is dat ik in 2003 (bijna tien jaar geleden!) tijdens de vakantie met mijn ex vriendin blaasjes kreeg op mijn eikel, ik wijtte het aan de warmte, maar …….
    Kan iemand mij helpen, mijn vrouw gelooft mij niet (kan ik haar niet kwalijk nemen) en ik voel mij in mijn eerlijkheid aangetast. Kan het zijn dat chlamydia 9 jaar slapende is geweest?

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Beste manindestress
    Het is niet erg waarschijnlijk dat een chlamydia infectie 9 jaar slaapt om vervolgens uit te breken.
    Het is wel mogelijk dat je ze oploopt en er geen of nauwelijks last van hebt. Dat zou dan betekenen dat of je vrouw of jijzelf een “oude” chlamydia infectie zou moeten hebben waar je dan geen last van zou hebben gehad. Bij vrouwen komt dat overigens vaak voor. Dat ze daar geen last van hebben bedoel ik dus. Maar het blijft dan raar dat ze nu plotseling uitbreekt.

Als het nou herpes genitalis zou zijn, dan zou e.e.a. te verklaren zijn. De blaasjes op je eikel 10 jaar geleden zou nl een herpes infectie geweest kunnen zijn. Die raak je dus nooit meer kwijt.

Ik denk dat het wel verstandig is als je vrouw zich ook laat testen.

Chlamydia is te behandelen met antibiotica. Ook je vrouw zal dan moeten worden behandeld anders blijven jullie elkaar infecteren.

Voor meer info kun je ook op deze site kijken:
    http://www.soaaids.nl/soa/meest_voorkomende_soa/herpes

Reageren
Reageer op: Urineweginfectie of chlamydia
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.