- woedertje9 februari 2012 om 19:34
Ik ga een soatest doen omdat ik onveilige seks heb gehad… Heb nog nooit in mijn leven zo’n test gedaan en heb wel meerdere malen onveilig dingen gedaan. Ondertussen heb ik een zoontje en ben sinds kort niet meer samen met de vader. Mijn vraag is mocht er uit de test komen dat ik aan een soa leidt kunnen ze mij dan ook vertellen hoe lang ik al besmet ben met die soa???? Want het hoeft natuurlijk niet van mij laatste onveilige sex af te komen, maar het kan ook zijn dat mijn ex partner vreemd is geweest in onze relatie… Ik weet bijna wel zeker dat ik hiervoor soa vrij was ook omdat mijn ex bedpartners eigelijk allemaal wel zo’n test hebben gehad. Ik hoop dat ik zo snel mogelijk antwoord kan krijgen op deze vraag. Mvg Woedertje
2 reactiesReagerenVictor10 februari 2012 om 11:49Hoi,
Reageren
Heel goed dat je je laat testen. Als je een soa hebt kun je nauwelijks achterhalen hoe lang je ‘m al hebt. Er dan van uitgaand dat je nog) geen lichamelijke klachten hebt…
Verder natuurlijk een beetje stom dat je zo’n risico neemt (op bijvoorbeeld HIV/Aids), zeker ten opzichte van je kleine kereltje.
Dus: snel laten testen en nooit meer onveilig doen!
Gr VictorKimmie10 februari 2012 om 14:57@Woedertje,
Ik ben het wel eens met Victor. Heb je al een afspraak gemaakt bij de huisarts? Je kunt het volgens mij ook bij de GGD laten doen. En vraag aan toekomstige bedpartners of ze zich eerst willen laten testen, anders gewoon een condoom gebruiken. Je kunt nooit helemaal 100% zeker zijn van een ander…Succes!
Reageren