Pijnlijke zweertjes penis"/> Pijnlijke zweertjes penis - Medische Forum - Dokter.nl

Pijnlijke zweertjes penis

Online ZorgZus

Sinds een dag of 4 heb ik pijnlijke zweertjes op mijn penis. 1 zit er op mijn eikel en de rest net onder de rand van de eikel. Aanraken doet pijn en water erop brandt enorm. Verder ruikt het sterk en heb ik wat melkachtige/gelige afscheiding. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Foto heb ik bijgevoegd. Ik heb nog amoxicilline (penicilline) liggen maar weet niet of dit werkt aangezien ik niet weet wat het is. Huisarts is uiteraard ook een optie maar probeer het eerst hier ๐Ÿ˜‰ Alvast bedankt!

Attachments:
    Reageer

Hiermee moet je echt even naar de huisarts gaan. Het zou wel eens een infectie kunnen zijn.

Niet zelf de amoxicilline gaan slikken (echt niet doen), want dan zou een evt. test die de huisarts gaat doen kunnen beรฏnvloeden. De amoxicilline kan ook de indruk wekken dat het werkt, maar dan toch niet helemaal goed werken.

Op naar de huisarts dus.

Reageer

Dankjewel! Ik zal morgen even bellen.

Reageer

Ik denk dat je toch beter even naar de huisarts kunt gaan

Reageer

Dat ga ik ook doen maar daarvoor moet ik eerst een afspraak maken. Vaak kun je er dan dezelfde dag nog terecht.

Reageer

Ik ben wel benieuwd wat de huisarts hiervan vindt.

Reageer

Vanmiddag bij de huisarts geweest en hij denkt dat het herpes is. Ik heb een test mee naar huis gekregen. Die lever ik morgen in bij het ziekenhuis. De uitslag zal na de herfstvakantie bekend zijn.

Reageer

Ik ben benieuwd.

Reageer
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Zojuist met de huisarts gebeld en het betreft inderdaad herpes simplex. Inmiddels zijn al mijn klachten gelukkig verdwenen.

Reageer

Let erop dat het herpes virus niet weg is. Het virus trekt zich nu terug in zenuwenknooppunten. Je kan (hoef niet) opnieuw een aanval met blaasjes krijgen. Meestal verloopt dat een stuk milder dan de eerste keer. Zodra er blaasjes zijn, is het besmettelijk. Dus als ze komen, wees dan hygienisch en zorg ervoor dat je niet aan de blaasjes komt en daarna andere plekken op je lichaam aanraakt.

Reageer

Klopt helemaal! Mijn huisarts vertelde zoiets soortgelijks maar bedankt voor de informatie. Ik hou het in de gaten.

Reageer
Reageer op: Pijnlijke zweertjes penis
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif