- Angsthaas23 juli 2023 om 11:49
Ik heb op het naaktstrand een man afgetrokken, maar hij is niet klaargekomen. Daarna heb ik mezelf met dezelfde hand afgetrokken tot ik klaarkwam. Daarna snel handen en pik afgespoeld. Is er risico op een soa?
19 reactiesReagerenJohn (moderator)
23 juli 2023 om 13:45Ik denk dat die kans extreem klein is
ReagerenMan37j6 augustus 2023 om 15:13Is de kans echt heel klein? Ik werd zelf koet geleden in de sauna plotseling afgetrokken door een man. Ik weet niet of hij eerst zichzelf heeft afgetrokken. Welke soa’s kunnen er worden overgedragen door elkaar af te trekken. Als ik Google, is de info heel verschillend.
ReagerenJohn (moderator)
6 augustus 2023 om 15:43Chlamydia, gonorroe en herpes zouden theoretisch mogelijk zijn. Maar ik acht de kans zoals ik al schreef erg klein.
Reageren
Zo plotseling als jij het beschrijft kan het toch niet zijn geweest. Hij zal je toch eerst moet aanraken voordat hij van start gaat. En dan had je altijd nog nee kunnen zeggen. Dus niet doen alsof je iets is “overkomen”….Man37j6 augustus 2023 om 20:50Het was toch vrij plotseling. Hij keek me aan, kwam naast me zitten en begon me af te trekken. Is de kans zeker heel klein om een soa op te lopen op die manier?
ReagerenJohn (moderator)
6 augustus 2023 om 20:53Ja, heel erg klein
ReagerenMan37j6 augustus 2023 om 20:56Waarom? Hij kan zelf ook aan zijn eigen penis hebben gezeten. Of moet er rechtstreeks contact zijn geweest tussen de slijmvliezen?
ReagerenJohn (moderator)
6 augustus 2023 om 20:56Zelfs dan is de kans erg klein.
ReagerenMan37j6 augustus 2023 om 21:12Dus elkaar aftrekken is redelijk veilig? Vooral omdat er van hem geen sperma aan te pas is gekomen? Ik maak me zorgen omdat ik online andere dingen lees…
ReagerenJohn (moderator)
6 augustus 2023 om 21:33Veilig is iets anders.
Reageren
IK had al aangegeven dat er theoretisch een kleine kans is, ofschoon die erg klein is. Voorvocht kan ook besmettelijk zijnMan37j7 augustus 2023 om 08:59Maar als hij alleen zijn penis heeft aangeraakt (zonder klaar te komen) en mij daarna aftrekt, is de kans zeer klein?
ReagerenAnoniem7 augustus 2023 om 09:57Man37j7 augustus 2023 om 10:53Omdat ik toch wat ongerust ben en probeer te begrijpen waarom het risico zo klein is…
ReagerenAnoniem7 augustus 2023 om 16:01Daar krijg je geen inzicht in door je vraag telkens te blijven herhalen. Daarvoor zou je in feit een studie geneeskunde moeten doen.
Kortgezegd: sowieso moet de ander ook al een soa hebben gehad. Als deze niets heeft, kan er niets overgedragen worden. Stel dat iemand werkelijk een soa heeft (bacterieel, gonorroe of chlamydia) dan kan dit wel overgedragen worden door aftrekken alleen. Echter moet de bacterie dan wel in aanraking komen met jouw slijmvlies. Via de normale huis kan dat niet zomaar. Bij genitale wratten is dat weer anders, maar die overdracht gaat op zich niet zo gemakkelijk.
Al met al is hetgeen jij beschrijft gewoon niet een erg logische transmissieweg.
Het heeft vervolgens geen zin om hiermee bezig te blijven. Doe een test na 2 weken op gonorroe en chlamydia, en maak je er verder geen zorgen over.
ReagerenMan37j7 augustus 2023 om 23:00Wat bedoel je met ‘via de normale huis’?
Reageren