Zoeken Vraag het forum

Samen aftrekken

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Angsthaas

Ik heb op het naaktstrand een man afgetrokken, maar hij is niet klaargekomen. Daarna heb ik mezelf met dezelfde hand afgetrokken tot ik klaarkwam. Daarna snel handen en pik afgespoeld. Is er risico op een soa?

19 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat die kans extreem klein is

Reageren
    Man37j

Is de kans echt heel klein? Ik werd zelf koet geleden in de sauna plotseling afgetrokken door een man. Ik weet niet of hij eerst zichzelf heeft afgetrokken. Welke soa’s kunnen er worden overgedragen door elkaar af te trekken. Als ik Google, is de info heel verschillend.

Reageren
    John (moderator)

Chlamydia, gonorroe en herpes zouden theoretisch mogelijk zijn. Maar ik acht de kans zoals ik al schreef erg klein.
    Zo plotseling als jij het beschrijft kan het toch niet zijn geweest. Hij zal je toch eerst moet aanraken voordat hij van start gaat. En dan had je altijd nog nee kunnen zeggen. Dus niet doen alsof je iets is “overkomen”….

Reageren
    Man37j

Het was toch vrij plotseling. Hij keek me aan, kwam naast me zitten en begon me af te trekken. Is de kans zeker heel klein om een soa op te lopen op die manier?

Reageren
    John (moderator)

Ja, heel erg klein

Reageren
    Man37j

Waarom? Hij kan zelf ook aan zijn eigen penis hebben gezeten. Of moet er rechtstreeks contact zijn geweest tussen de slijmvliezen?

Reageren
    John (moderator)

Zelfs dan is de kans erg klein.

Reageren
    Man37j

Dus elkaar aftrekken is redelijk veilig? Vooral omdat er van hem geen sperma aan te pas is gekomen? Ik maak me zorgen omdat ik online andere dingen lees…

Reageren
    John (moderator)

Veilig is iets anders.
    IK had al aangegeven dat er theoretisch een kleine kans is, ofschoon die erg klein is. Voorvocht kan ook besmettelijk zijn

Reageren
    Man37j

Maar als hij alleen zijn penis heeft aangeraakt (zonder klaar te komen) en mij daarna aftrekt, is de kans zeer klein?

Reageren
    Anoniem

Dat antwoord is toch al gegeven?

Waarom herhaal je je vraag elke keer?

Reageren
    Man37j

Omdat ik toch wat ongerust ben en probeer te begrijpen waarom het risico zo klein is…

Reageren
    Anoniem

Daar krijg je geen inzicht in door je vraag telkens te blijven herhalen. Daarvoor zou je in feit een studie geneeskunde moeten doen.

Kortgezegd: sowieso moet de ander ook al een soa hebben gehad. Als deze niets heeft, kan er niets overgedragen worden. Stel dat iemand werkelijk een soa heeft (bacterieel, gonorroe of chlamydia) dan kan dit wel overgedragen worden door aftrekken alleen. Echter moet de bacterie dan wel in aanraking komen met jouw slijmvlies. Via de normale huis kan dat niet zomaar. Bij genitale wratten is dat weer anders, maar die overdracht gaat op zich niet zo gemakkelijk.

Al met al is hetgeen jij beschrijft gewoon niet een erg logische transmissieweg.

Het heeft vervolgens geen zin om hiermee bezig te blijven. Doe een test na 2 weken op gonorroe en chlamydia, en maak je er verder geen zorgen over.

Reageren
    Man37j

Wat bedoel je met ‘via de normale huis’?

Reageren
Reageer op: Samen aftrekken
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.