Zoeken Vraag het forum

Help

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • John (moderator)

Je hebt dan idd weinig risico gelopen.
    De info is soms wel verwarrend. Zelf bij de GGD krijg je verschillende informatie tussen de regio’s onderling. Het is toch gewoon 6 weken hoor

Kerim

John,

Terugkoppeling van soaAids
    <p style=”font-weight: 400;”></p>
    <p style=”font-weight: 400;”>Goed dat je contact met ons opneemt.</p>
    <p style=”font-weight: 400;”>De verwarring is begrijpelijk; grof gezegd zijn er 2 verschillende testen:</p>
    <p style=”font-weight: 400;”>-   De laboratoriumtest (PCR). Deze wordt gedaan door een huisarts, GGD en officiële soa klinieken zoals OneDayClinic en soapoli-online.nl. Deze hebben na 4 a 6 weken een erg hoge betrouwbaarheid.</p>
    <p style=”font-weight: 400;”>-   De sneltest. Deze is 3 maanden (12 weken) na het seksuele contact betrouwbaar en de uitslag krijg je binnen een paar minuten.</p>
    <p style=”font-weight: 400;”>Omdat jij nu op 7 weken zit, heeft de eerstgenoemde test een hoge betrouwbaarheid. Deze test heet een ’4<sup>e</sup> generatietest’. Voor meer informatie over de betrouwbaarheid van de testen, kun je ook op deze website kijken</p>

Klik ik op het link zie je :

De 4e generatietest is 6 weken nadat je risico hebt gelopen betrouwbaar, dus met deze test zit je goed. Check dus of je met een 3e generatie of een 4e generatietest getest wordt. De 3e generatietest is nog niet betrouwbaar. Herhaal de test 12 weken na het risico-moment wanneer de uitslag negatief is
    Geldt de laatste zin (herhaal de rest 12 weken na het risico moment) enkel voor een 3de gen test?
    Dus als ik bij de GGD test met 8 weken en het is negatief, kan ik het achter me laten?
    Reageren
    Kerim

John

Nogmaals op nette manier zonder codes :

Terugkoppeling van soaAids
    Goed dat je contact met ons opneemt.

De verwarring is begrijpelijk; grof gezegd zijn er 2 verschillende testen:
    De laboratoriumtest (PCR). Deze wordt gedaan door een huisarts, GGD en officiële soa klinieken zoals OneDayClinic en soapoli-online.nl. Deze hebben na 4 a 6 weken een erg hoge betrouwbaarheid.
    De sneltest. Deze is 3 maanden (12 weken) na het seksuele contact betrouwbaar en de uitslag krijg je binnen een paar minuten.

Omdat jij nu op 7 weken zit, heeft de eerstgenoemde test een hoge betrouwbaarheid. Deze test heet een 4 generatietest’. Voor meer informatie over de betrouwbaarheid van de testen, kun je ook op deze website kijken

Klik ik op het link zie je :

De 4e generatietest is 6 weken nadat je risico hebt gelopen betrouwbaar, dus met deze test zit je goed. Check dus of je met een 3e generatie of een 4e generatietest getest wordt. De 3e generatietest is nog niet betrouwbaar. Herhaal de test 12 weken na het risico-moment wanneer de uitslag negatief is
    Geldt de laatste zin (herhaal de rest 12 weken na het risico moment) enkel voor een 3de gen test?
    Dus als ik bij de GGD test met 8 weken en het is negatief, kan ik het achter me laten?
    Reageren
    John (moderator)

Zoals ik al eerder meerdere malen schreef: 6 weken is voldoende. In Nederland worden 4de gen testen gebruikt

Reageren
    Kerim

John  dank

Ik heb de terugkoppeling ook.
    <p style=”font-weight: 400;”>Beste Mesut,</p>
    <p style=”font-weight: 400;”>Inderdaad, de herhalingstest na 12 weken geldt alleen voor de 3<sup>e</sup> generatie test. De testen van de GGD hebben inderdaad een erg hoge betrouwbaarheid dus als je je na 8 weken laat testen en die is negatief, is het niet nodig om nog een keer te testen</p>

Ik ga gauw testen.

Reageren
    John (moderator)

bij een negatieve test op 6 weken is het niet nodig om nogmaals te laten testen. Bij 8 weken dan dus ook niet

Reageren
    Kerim

John na 8 weken en 3 dagen getest bij de Reinier de Graaf (nog gevraagd het zijn 4de gen testen).

Negatief allemaal gelukkig. Vanaf nu veilig en doorgaan met me leven.

Thanks!

Fijne dagen…

Reageren
    John (moderator)

Heel snel vergeten en verder met je gewone leven !!

Reageren
Reageer op: Help
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.