- Rob4 april 2019 om 09:14
Na onveilige sex met een vrouw, kreeg ik klachten. Mijzelf 2 keer laten testen op een soa, maar alles bleek goed.
Toch blijf ik maar last hebben van een heldere afscheiding uit mijn penis. Het stinkt niet en het is maar een druppel. Maar wel de hele dag door. Soms lijkt het weg te gaan, maar dan komt het weer terug.
In het gebied van de perineum voelt het geirriteerd aan, alsof een of andere leider/buis geirriteerd is. Ik heb ook het idee dat het daar vandaan komt.
De huisarts zegt dat het urithris(?) is. Ik heb er al meer dan een maand last van, het gaat niet over. Wat zou het kunnen zijn?
14 reactiesReagerenJack4 april 2019 om 11:13Rob4 april 2019 om 13:40- Wel antibiotica gehad, azitromycine. Dat kwam omdat bij haar kennelijk Chlamydia was geconstateerd. En dat terwijl bij mij niets was geconstateerd.
- Wat onderzoeken betreft heb ik bloedonderzoek en twee maal een urineonderzoek gehad. Geen swab.
Jack4 april 2019 om 14:53welke soa’s hebben ze getest?
ReagerenRob4 april 2019 om 15:03Chlamydia, gonorroe en volgens mij trichomonas. Eigenlijk gewoon de standaard soa test (volgens huisarts)
ReagerenJack4 april 2019 om 18:23je kan proberen te testen op Mycoplasma Genitalium, maar als er geen ontsteking werd gevonden in de urine is de kans kleiner denk ik
ReagerenRob5 april 2019 om 08:01Overigens wil ik er ook nog bij vermelden dat de eerste testen (bloed en urine) 5 dagen na de sex is gedaan. De tweede test(urine) is gedaan een week na inslikken azitromycine (1-daagse kuur). Ik weet niet of dat uitmaakt? Volgens huisarts maakt het niet uit, maar ik lees overal dat je pas kan testen na een bepaalde tijd…
ReagerenJohn (moderator)
5 april 2019 om 15:155 dagen na de seks is te vroeg. En 1 week na de kuur testen is ook niet erg zinvol
ReagerenRob5 april 2019 om 15:38Maar na die kuur zou ik sowieso toch geen chlamydia meer hebben?
Wat is je advies? Nog een keer een soa test?
ReagerenJohn (moderator)
5 april 2019 om 16:02Na de kuur zou je eigenlijk geen chlamydia mee moeten hebben. 3 weken na de kuur zou je een controletest kunnen laten doen als de klachten blijven aanhouden
ReagerenRob9 april 2019 om 19:13Stel dat het mycoplasma genitalium zou zijn, dan zou het toch ook verholpen moeten zijn met azitromycine?
ReagerenJohn (moderator)
9 april 2019 om 19:29Dat hangt van de dosering af. Men kan hiervoor een 5-daagse kuur laag gedoseerd geven of een korte duur hoog gedoseerd. Azithromycine 1 gram op dag 1 en daarna 2 dagen 500 mgr
ReagerenRob9 april 2019 om 20:00Ok, ik hoopte dat de 1-daagse azitromycine kuur van 2x 500mg (chlamydia) ook zou helpen tegen mycoplasma genitalium…
En dan nog een vraag. Ik heb al geruime tijd wat moeite met inademen. Het is minimaal, maar ik merk het wel. Is dit ook een symptoom van een bepaalde soa?
Oh ja, bedankt voor alle antwoorden!!!
ReagerenJohn (moderator)
9 april 2019 om 20:03Dat is niet te linken aan een SOA
ReagerenRob20 september 2022 om 15:32Hey Rob, had ik ook last van dat het inademen minder soepel ging, is een overspannen bekkenbodem probleem die bij mij is geconstateerd omdat ik 24/7 stress heb met een onderbuik gevoel.
Reageren