Zoeken Vraag het forum

Afscheiding uit penis

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Rob

Na onveilige sex met een vrouw, kreeg ik klachten. Mijzelf 2 keer laten testen op een soa, maar alles bleek goed.

Toch blijf ik maar last hebben van een heldere afscheiding uit mijn penis. Het stinkt niet en het is maar een druppel. Maar wel de hele dag door. Soms lijkt het weg te gaan, maar dan komt het weer terug.

In het gebied van de perineum voelt het geirriteerd aan, alsof een of andere leider/buis geirriteerd is. Ik heb ook het idee dat het daar vandaan komt.

De huisarts zegt dat het urithris(?) is. Ik heb er al meer dan een maand last van, het gaat niet over. Wat zou het kunnen zijn?

14 reacties
    Reageren
    Jack

geen antibiotica gehad?

hebben ze een urineonderzoek of swab uit de plasbuis gedaan?

Reageren
    Rob
    • Wel antibiotica gehad, azitromycine. Dat kwam omdat bij haar kennelijk Chlamydia was geconstateerd. En dat terwijl bij mij niets was geconstateerd.
    • Wat onderzoeken betreft heb ik bloedonderzoek en twee maal een urineonderzoek gehad. Geen swab.
    Reageren
    Jack

welke soa’s hebben ze getest?

Reageren
    Rob

Chlamydia, gonorroe en volgens mij trichomonas. Eigenlijk gewoon de standaard soa test (volgens huisarts)

Reageren
    Jack

je kan proberen te testen op Mycoplasma Genitalium, maar als er geen ontsteking werd gevonden in de urine is de kans kleiner denk ik

Reageren
    Rob

Overigens wil ik er ook nog bij vermelden dat de eerste testen (bloed en urine) 5 dagen na de sex is gedaan. De tweede test(urine) is gedaan een week na inslikken azitromycine (1-daagse kuur). Ik weet niet of dat uitmaakt? Volgens huisarts maakt het niet uit, maar ik lees overal dat je pas kan testen na een bepaalde tijd…

Reageren
    John (moderator)

5 dagen na de seks is te vroeg. En 1 week na de kuur testen is ook niet erg zinvol

Reageren
    Rob

Maar na die kuur zou ik sowieso toch geen chlamydia meer hebben?

Wat is je advies? Nog een keer een soa test?

Reageren
    John (moderator)

Na de kuur zou je eigenlijk geen chlamydia mee moeten hebben. 3 weken na de kuur zou je een controletest kunnen laten doen als de klachten blijven aanhouden

Reageren
    Rob

Stel dat het mycoplasma genitalium zou zijn, dan zou het toch ook verholpen moeten zijn met azitromycine?

Reageren
    John (moderator)

Dat hangt van de dosering af. Men kan hiervoor een 5-daagse kuur laag gedoseerd geven of een korte duur hoog gedoseerd. Azithromycine 1 gram op dag 1 en daarna 2 dagen 500 mgr

Reageren
    Rob

Ok, ik hoopte dat de 1-daagse azitromycine kuur van 2x 500mg (chlamydia) ook zou helpen tegen mycoplasma genitalium…

En dan nog een vraag. Ik heb al geruime tijd wat moeite met inademen. Het is minimaal, maar ik merk het wel. Is dit ook een symptoom van een bepaalde soa?

Oh ja, bedankt voor alle antwoorden!!!

Reageren
    John (moderator)

Dat is niet te linken aan een SOA

Reageren
    Rob

Hey Rob, had ik ook last van dat het inademen minder soepel ging, is een overspannen bekkenbodem probleem die bij mij is geconstateerd omdat ik 24/7 stress heb met een onderbuik gevoel.

Reageren
Reageer op: Afscheiding uit penis
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.