- ChefGirl15 september 2016 om 15:51
Hey
Ik hoop dat alles erop komt.
Ik heb heel erg last van ochtendmisselijkheid. (Ik ben sowieso niet zwanger) Ik heb het ongeveer sinds ik naar de middelbare ben gegaan.(3 jaar). Eerst was het nooit zo erg maar het werd steeds erger. (Er was een poosje dat ik een eetstoornis had en ik mijn vinger wellus in mn keel stak ik dacht eerst dat het daaraan lag maar nu ik gestoot ben is het nog steeds zo) ik heb het savonds soms ook maar sochtends.elke dag behalve in het weekend (soms dan ook maar dan kan ik wat langer slapen ook al slaap ik wel genoeg). Ik heb nog niet overgegeven maar ik zit wel elke dag op de fiets naar school bijna te kotsen. Dat is echt irritant maar je hoopt ook weer dat je gaat overgeven om ervanaf te zijn. Ik heb wel bijna een jaar geleden een ebenwichtsstoornis gehad en ik moet mijn amandelen eruit. Maar ik denk niet dat het daar aan ligt. Ik heb ook heel erg last van benauwdheid niet warm ofzo maar dat ik te weinig lucht en daardoor heel erg duizelig en misselijk word. Ik zit soms in de klas van: niet kotsen niet kotsen! Ik ontbijt wel omdat dat moet van mijn ouders maar of ik nou eet of niet ik ben sowieso misselijk.
En ik heb nog een probleem. Ik moet altijd heel snel naar de wc en vaak ook heel erg nodig. Als ik een dagje school van 6×50 minuten heb dan moet ik meestal 4x plassen. Ik drink heel weinig. Mijn vrienden drinken sowieso 1.5x meer dan ik doe.maar toch moet ik 2x zo vaak plassen. Ook zaten we laatst in de auto en ik moest binnen een paar minuten alweer plassen (ik had wel wat gedronken maar dat was heel weinig en ik had daarna ook nog geplast omdat ik altijd ga plassen voordat ik ergens heen ga zelfs naar/uit school). Maar ik moest binnen vijf minuten alweer plassen maar er was natuurlijk geen tankstation inde buurt. Dus ik plaste na een uur bijna in mn broek. Gelukkig was daar een tankstation, maar als we vijf minuten later waren geweest….
Dit heb ik wel vaker en ook dat ik binnen tien minuten al bijna in mn broek plas. Mijn gymleraar was ook es vergeten de deur te openen van de zaal en kleedkamer en ik moest zoooo nodig plassen, dat ik net op tijd was. Mijn ouders weten dit niet. Wat kan ik doen! Ik schaam me maar ben bang om in mn broek te plassen!
Meisje van 14 jaar3 reactiesReagerenJohn (moderator)
15 september 2016 om 16:05Je hebt last van angst en daardoor stress
Doe eens de test op
Reageren
http://www.dokter.nl/index.php?option=com_hyperventilatietestchefgirl2 oktober 2016 om 10:36Hey
Reageren
Ik heb de hyperventilatietest gedaan en mijn score was 60. Er stond bij dat als het hoger was dan 42 dat je dan kans op hyperventilatie hebt. Is 60 dan ernstig? en is hyperventilatie erg?John (moderator)
2 oktober 2016 om 11:01Niet ernstig maar wel heel verelend. Het verklaart in ieder geval wel je klachten.
Reageren
Ga naar een fysiotherapeut voor ademhalingsoefeningen